اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توقف سود روزشمار، بازار سرمایه گذاری را جذاب کرد

مدیرعامل بورس تهران گفت: میزان سرمایه گذاری مردم در صندوق های سرمایه گذاری بورسی، پس از ممنوع شدن پرداخت سودهای روزشمار در شبکه بانکی، افزایش یافته است.

«علی صحرایی» روز چهارشنبه در نشست خبری با تشریح عملکرد بازار سرمایه، افزود: 164 صندوق در اشکال مختلف در بورس فعالیت دارند که 2 میلیون و هشت هزار نفر در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند.
** رشد 62 درصدی ارزش معاملات
مدیرعامل بورس تهران گفت: ارزش بازار سهام از 382 هزار میلیارد تومان در ابتدای امسال تا پایان دی به بیش از 620 هزار میلیارد تومان رسیده که افزایش 62 درصدی داشته است.
صحرایی اضافه کرد: ارزش اسمی بازار نیز در این دوره زمانی از 150 هزار میلیارد تومان به 162 هزار میلیارد تومان رسید که رشد هشت درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: ارزش کل معاملات نیز رشد 169 درصدی و حجم معاملات افزایش 122 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
** رشد 9 درصدی تامین مالی از طریق بورس
مدیرعامل بورس تهران گفت: ارزش اسمی بازار بدهی با دارا بودن 29 اوراق مختلف مشارکت، صکوک و گواهی سپرده، به بیش از 120 هزار میلیارد ریال رسیده است.
صحرایی گفت: مجموع تامین مالی انجام شده در 10 ماه امسال در بورس، 156 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ثبت 143 هزار میلیارد ریال، 9 درصد افزایش داشته است.
وی با تشریح جزییات تامین مالی گفت: در سال 1397 از روش های مختلف استفاده شده که شامل عرضه اولیه به ارزش 11 هزار میلیارد ریال، اوراق تبعی به ارزش هشت هزار میلیارد ریال، اوراق بدهی به ارزش 13 هزار میلیارد ریال، صندوق های قابل معامله با حدود یک هزار میلیارد ریال و افزایش سرمایه ها به ارزش 123 هزار میلیارد ریال بوده است.
مدیرعامل بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار صندوق های قابل معامله از 13 هزار میلیارد ریال به 47 هزار میلیارد ریال رسیده است که افزایش 265 درصدی را نشان می دهد.
** رشد 62 درصدی صدور کدهای بورسی
مدیرعامل بورس تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 177 هزار کد جدید معاملاتی در بورس تهران صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 62 درصدی داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد