اونس طلا2211.49
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سه طرح جدید دولت برای خانه دار شدن مردم

رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر حجم متقاضیان مورد برنامه ریزی برای مسکن دار شدن بسیار زیاد است، لذا پاسخ دادن به این نیازها در یک گام تقریبا آرمانی است.

نرگس زربان، رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح جدید دولت برای خرید مسکن، اظهار کرد: در یک سال اخیر تحولات گسترده ای در حوزه قیمت مسکن به ویژه در کلان شهرها داشتیم، اگرچه در سال های گذشته نیز این بخش در رکود بود و با توجه به اینکه در حوزه مسکن رکود بیشتر از اینکه متوجه قیمت باشد معطوف به خلق ارزش افزوده و تولید است تحولات اخیر به جهش قیمت دامن زد.


رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه دولت در خصوص تامین مسکن اقشار کم درآمد تکالیفی بر عهده دارد و در حال حاضر حجم متقاضیان مورد برنامه ریزی برای مسکن دار شدن بسیار زیاد است، لذا پاسخ دادن به این نیازها در یک گام و مرحله تقریبا آرمانی است.
زربان افزود: دولت برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی را در گام اول برنامه ریزی کرده که 100 هزار واحد در بافت های فرسوده تحت عنوان بازآفرینی شهری احداث خواهد شد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، بخشی از تخصیص اعتبار از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده و عملیات حدود 60 هزار واحد آغاز شده است.


وی ادامه داد: 100 هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تمام شهرهای کشور است و به تناسب نیاز این ساخت و ساز انجام می شود، البته این طرح از برنامه های دیگر عقب تر است.


زربان توضیح داد: 200 هزار واحد هم در برای احداث در شهرهای جدید برنامه ریزی شده است با این ساختار که در سال 97، 60 هزار واحد، در سال 98، 80 هزار واحد و در سال 99، 60 هزار واحد در شهرهای جدید سراسر کشور انجام بگیرد که در حال حاضر برای 60 هزار واحد جدید اقداماتی انجام شده و قراردادهایی برای آماده سازی و محوطه سازی نیز صورت گرفته است.


وی بیان کرد: در بعضی از برنامه های جدید تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می کنیم و از این طریق زنجیره عرضه و تقاضا بهم متصل می شود، در برخی دیگر از طرح ها اهداف دیگری را دنبال می کردیم به عنوان مثال درشهرهای جدید که بارگذاری زیادی از مسکن مهر را داشتیم و به نوعی گزینش گروهی داشتیم لذا برنامه ای طراحی کردیم که مدل تامین مالی مشارکت بوده و مخاطب آن گروه های مختلف جامعه باشد.
رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: سومین طرح با عنوان حمایت اقدام ملی برای تولید 100 هزار واحد مسکونی است که بر اساس شهر به شهر و با توجه به قیمت مسکن و درآمد خانوار دهک هایی که وضعیت بحرانی دارند شناسایی شده و دامنه حمایت از دهک سه تا هفت است که البته در استان های مختلف نیز این حمایت از دهک ها متفاوت است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد