اونس طلا2379.41
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

معاملات الگوریتمی جلوی رفتارهای هیجانی در بورس را می گیرد

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توسعه معاملات الگوریتمی جلوی معاملات و رفتارهای هیجانی در بورس گرفته شود و افراد بر اساس تحلیل و استراتژی اقدام به خرید و فروش می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حسن امیری روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار نخستین دوره معاملات الگوریتمی بازار سرمایه افزود: از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه فرهنگ سازی و آشنایی با بازار سرمایه است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بازارهای مالی پیچیدگی های بسیار زیادی پیدا کرده اند به طوری که فعالیت های بین رشته ای مانند اقتصاد رفتاری، روانشناسی، هوش مصنوعی و مسائل اقتصادی در بازار سرمایه گسترش یافته است.
وی با بیان اینکه از مهمترین مسائل مطرح در بازار سرمایه استفاده از فناوری اطلاعات است، گفت: بازارهای مالی الکترونیکی در سال‌های اخیر گسترش زیادی یافتند.


معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به معاملات الگوریتمی در بورس اشاره کرد و افزود: در این نوع معاملات به موضوع سفارش گذاری توجه می شود که در آن حجم معاملات، زمان بندی و قیمت سهام مورد توجه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در این نوع معاملات به تحلیل توسط سهامداران و خریداران اهمیت زیادی داده می شود، اضافه کرد: معاملات الگوریتمی می‌تواند خلاء موجود درباره تحلیل ها و استراتژی های معاملاتی در بازار سرمایه را پر کند.
به گزارش ایرنا در نخستین دوره مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه 20 گروه با ارائه الگوریتم ها و استراتژی های مختلف به معامله می پردازند. این دوره از مسابقات اول اسفند ماه به پایان می رسد.


معاملات الگوریتمی دخالت شخصی و احساسی در معاملات را کاهش می‌ دهد و ماشین بجای معامله‌گران می نشیند که این موضوع باعث کاهش خطاها و افت تاخیر در معاملات می شود.
افزایش حجم معاملات، استفاده از تحلیل ها و استراتژی ها و دوری از رفتارهای هیجانی از مهم‌ترین مزیت‌های معاملات الگوریتمی به شمار می رود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد