اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

به زودی صرافی‌ها و بانک‌ها بازیگران اصلی بازار ارز می‌شوند

معاون ارزی بانک مرکزی از راه‌اندازی بازار متشکل ارزی توسط شورای پول و اعتبار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این بازار بازیگران اصلی، صرافان و بانک‌ها هستند و معاملات ارزی به شکل نقدی انجام می‌شود.

جلسه هم‌اندیشی معاون ارزی بانک مرکزی با نمایندگان بخش بین الملل بانک‌ها و صرافی‌های بانکی در راستای سیاست های جدید ارزی دولت به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز در بانک مرکزی برگزار شد.

در این جلسه که بیش از سه ساعت طول کشید، معاون ارزی بانک مرکزی برگزاری جلسات مشترک بخش بین‌الملل بانک‌ها و صرافی‌های بانکی را به منظور بررسی شرایط ارزی کشور با محوریت مسائل و راه کارها در راستای مدیریت و ساماندهی بازار ارز عنوان کرد.

پناهی خواستار تعامل و همکاری بانک‌ها در شرایط ویژه ارزی کشور شد و گفت: نظام بانکی باید به صورت یکپارچه، هماهنگ و با قدرت در راستای رونق بخشی به تجارت بین الملل کشور با تمام توان فعالیت کند.

معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های ارزی و لزوم پایبندی بانک‌ها به این مقررات تاکید کرد: صرافی بانک‌ها با توجه به ظرفیت پشتیبانی و حمایت بانکی باید فعالانه‌تر در زمینه ساماندهی و مدیریت بازار ارز حضور یابند.

وی با یادآوری مصوب شدن بازار متشکل ارزی توسط شورای پول و اعتبار گفت: در این بازار که بازیگران اصلی آن صرافان و بانک‌ها خواهند بود، معاملات ارزی به شکل نقدی انجام می‌شود و در آینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

در این جلسه همچنین نمایندگان بخش بین‌الملل بانک‌ها و صرافی‌های بانکی با تشریح موانع و مشکلات پیشرو به ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد