اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هفته پرتلاطم برای پوند انگلیس/نگاه‌ها به سوی رای‌گیری برگزیت

سه‌شنبه این هفته قرار است قانون‌گذاران انگلستان در مورد توافق خروج از اتحادیه اروپا رای‌گیری کنند و به این ترتیب پوند انگلیس شاهد نوسانات شدیدی خواهد بود.

روز سه‌شنبه این هفته قرار است قانون‌گذاران انگلستان در مورد توافق خروج از اتحادیه اروپا رای‌گیری کنند و به این ترتیب پوند انگلیس شاهد نوسانات شدیدی خواهد بود. این پس از آن انجام می‌شود که نخست‌وزیر این کشور، ترزا می، از ترس تصویب نشدن این توافق، موعد رای‌گیری اولیه را به تعویق انداخت.

هرچند از موعد رای‌گیری قبلی در ماه دسامبر، تا کنون چیز زیادی عوض نشده است و تحلیل‌گران زیادی بر این مبنا پیش‌بینی می‌کنند که این رای‌گیری چراغ سبزی به توافق نشان نمی‌دهد.

طبق گفته استراتژیست جی‌پی مورگان، روز سه‌شنبه پوند انگلیس می‌تواند با تایید توافق، تا ۴ درصد جهش کند. البته احتمال کمی وجود دارد که توافق ۵۸۵ صفحه‌ای ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا، رای بیاورد.

استراتژیست موسسه مالی نومورا نیز گفت: در صورتی که توافق ترزا می رای نیاورد، پوند بیش از ۲ درصد در برابر دلار سقوط خواهد کرد.

پوند انگلیس، از زمانی که این کشور رای به خروج از اتحادیه اروپا داد، شاهد موارد سقوط شدید ارزش خود بوده است. بلافاصله پس از رای به خروج از اتحادیه اروپا، در جون ۲۰۱۶، ارزش پوند به پایین‌ترین سطح ۳۱ ساله خود سقوط کرد. در طول سال گذشته هم پوند بیش از ۶ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. در معاملات روز جمعه، پوند در نرخ ۱.۲۷۲۷ دلار تبادل شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد