اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یوان چین دلار را به عنوان ارز اصلی دنیا کنار می‌زند

رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت: یوان، ارز ملی چین روزی با دلار آمریکا رقابت خواهد کرد. یوان احتمالا به ارز اصلی ذخیره جهانی تبدیل خواهد شد .

طبق گفته مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس، یوان، ارز ملی چین روزی با دلار آمریکا رقابت خواهد کرد. یوان احتمالا به ارز اصلی ذخیره جهانی تبدیل خواهد شد .
یک مقام ارشد مالی انگلیس در جلسه پرسش و پاسخی که توسط بانک مرکزی انگلیس برگزار شده بود گفت: « به نظر من احتمال دارد ما بالاخره ارز ذخیره ای غیر از دلار آمریکا داشته باشیم ».
در سال 2016 یوان چین به همراه ین ژاپن، یورو و پوند انگلیس در سبد ارزهای مرجع صندوق بین المللی پول قرار گرفت و دارای موقعیتی شد که می تواند به یک ارز ذخیره تبدیل شود .


طبق اطلاعات سیستم جهانی ارتباط مالی سوئیفت، ارز ملی چین کمتر از 2% جریان سرمایه جهانی را از فوریه گذشته تشکیل داده است .
این رقم بسیار کمتر از 40 درصد سهم دلار در جریان مبادلات است. یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس از نظر میزان محبوبیت برای پرداخت های بین المللی بعد از دلار آمریکا قرار گرفتند .
رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت: « انتقال از دلار به یک ارز دیگر سریع نخواهد بود. دلار پس از اینکه جایگزین پول انگلیس به عنوان ارز ذخیره اصلی شد، صد سال است بر بازار مالی تسلط دارد » .


کارنی گفت: « تاریخ نشان می دهد این انتقال ها یک شبه انجام نمی شوند. اقتصاد آمریکا در نیمه دوم قرن 19 از انگلیس سبقت گرفت ولی تا دهه 1920 طول کشید تا به ارز برتر در تجارت بین الملل تبدیل شود ».

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد