اونس طلا2214.19
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هند پول نفت را به حساب ۹ بانک ایرانی واریز می‌کند

مدیر اجرایی بانک دولتی UCO هند اعلام کرد که پالایشگاه‌های هند، پرداخت پول نفت ایران به روپیه را در حساب ۹ بانک ایرانی نزد UCO Bank آغاز کردند.

مدیر اجرایی بانک دولتی UCO هند اعلام کرد که پالایشگاه‌های هند، پرداخت پول نفت ایران به روپیه را در حساب ۹ بانک ایرانی نزد UCO Bank آغاز کردند.

این اولین باری است که از آغاز دور جدید تحریم‌های نفتی آمریکا بر ضد ایران، چنین پرداخت‌هایی انجام می‌شود.

چاران سینگ، مدیر اجرایی بانک دولتی یوسی‌او به رویترز گفت: امروز ما مبالغ خوبی از سوی برخی از شرکت‌های نفتی دریافت کردیم.

او نامی از پالایشگاه‌ها و میزان پولی که سپرده‌اند را ذکر نکرد.

هند، سومین واردکنند بزرگ نفت جهان، به دنبال ادامه دادن به واردات نفت خود از ایران است، چرا که این کشور حمل‌ونقل رایگان و دوره پرداخت طولانی را به عنوان امتیاز ارائه می‌کند. به این ترتیب قرار شده است که ایران از این صندوق روپیه‌ای بیشتر برای واردات از هند استفاده کند.

نیودهلی به تازگی طی اعلامیه‌ای پرداخت‌های انجام شده به شرکت ملی نفت ایران را از مالیات‌های سنگین خود معاف کرد و به این ترتیب ۱.۵ میلیارد دلار از پول‌های پالایشگاه‌ها آزاد شد.

یک منبع آگاه صنعت نفت خبر داد که بزرگترین پالایشگاه هند، شرکت نفت هند و شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی هند، برای واردات نفت ایران پول پرداخت کرده‌اند.

به دنبال تاخیر در ایجاد مکانیزم پرداخت غیر دلاری اروپا، ایران مکانیزم‌های پرداخت پول نفت خود را متنوع کرده است که این شامل قراردادهای تهاتری با شرکای تجاری‌ای مانند هند، چین و روسیه می‌باشد.

در دور قبلی تحریم‌ها هند ۴۵ درصد از پول نفت ایران را به روپیه پرداخت می‌کرد اما در دور جدید تمام پرداخت‌ها با روپیه‌ خواهد بود، چراکه هند به دنبال اصلاح توازن تجاری خود با ایران است.

واردات هند از ایران، در بازه آوریل تا نوامبر، که ۹۰ درصد آن را نفت تشکیل می‌داد، بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار شده است.

آقای سینگ گفت: پالایشگاه‌های هندی قبلا پرداخت‌های خود را به ۱۵ بانک انجام می‌دادند، اما حالا پرداخت‌های خود را به صورت سپرده در حساب ۹ بانک ایرانی قرار خواهند داد، چراکه یکی از این ۱۵ بانک بسته شده است و ۴ بانک دیگر هم تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار گرفته‌اند.

این ۹ بانک، بانک سامان، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، بانک کارآفرین، بانک سرمایه، بانک خاورمیانه، انک شهر، بانک حکمت ایرانیان و بانک گردشگری، هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد