اونس طلا2206.57
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چرا مردم رغبتی به خرید طلا ندارند؟!

قیمت واقعی سکه باید حدود 3 میلیون و 450 هزار تومان باشد.

عبدالرحمان ذهبی در خصوص وضعیت خرید و فروش طلا در بازار اهواز اظهار کرد: در حال حاضر بازار سکه و طلا آرام و راکد است و قیمت‌ها نیز از هفته گذشته تا کنون ثبات نسبی دارند و تغییر چندانی نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که قیمت سکه اکنون 3 میلیون و 625 هزار تومان است، افزود: قیمت فعلی سکه حدود 150 هزار تومان حباب دارد و باید قیمت واقعی آن حدود 3 میلیون و 450 هزار تومان باشد اما به دلیل شرایط بازار این قیمت با قیمت واقعی فاصله دارد.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز تصریح کرد: بازار طلا هیجان گذشته را ندارد و آرام است. در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بازار طلافروشان اهواز در رکود قرار دارد و به دلیل بالا بودن قیمت‌ها مردم رغبتی به خرید طلا ندارند.

ذهبی عنوان کرد: سکه و طلا به وفور در بازار است و مردم اگر بخواهند می‌توانند خریداری کنند اما شرایط بازار خیلی مناسب نیست و اکثر معاملات در زمینه تعویض طلا انجام می‌شود و مردم کمتر طلای جدید خریداری می‌کنند.

روز گذشته ۱۵(دی ماه) بازار طلا و ارز با افزایش همراه بود ولی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران امیدوار است که قیمت‌ها کاهش یابد.

در لحظه انتشار این گزارش، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و ۶۶۶ هزار تومان و سکه طرح قدیم سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده که نسبت به آخرین روز معاملاتی که صورت گرفته با افزایش همراه بوده است.

قیمت نیم سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴۸۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳۴ هزار تومان قیمت دارد، این در حالی است که هر اونس جهانی طلا افزایش قیمت داشته و به ۱۲۸۵ دلار رسیده است.

در بازار ارز نیز بانک‌ها نرخ خرید دلار را افزایش دادند و به حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رساندند. همچنین نرخ خرید یورو نیز در بانک‌ها نسبت به روز چهارشنبه با افزایش همراه بود و به ۱۱ هزار و ۹۶۶ تومان در روز گذشته رسید.

هر پوند انگلیس در بانک‌ها با کاهش حدود ۱۲۰ تومانی ۱۳ هزار و ۳۷۱ تومان خریده شد. نرخ ارز مسافرتی در بانک ها ۱۲ هزار و ۴۴۶ تومان بود که با احتساب کارمزد بانک عامل و بانک مرکزی حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان به دست متقاضیان رسید. همچنین روز گذشته هر لیر ترکیه ۱۹۳۰ تومان، درهم امارات ۲۸۸۰ تومان و پوند انگلیس ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد