اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی رویترز درباره عوامل موثر بر قیمت جهانی نفت در سال 2019

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که قیمت نفت در سال 2019 میلادی تحت تاثیر 2 عامل مهم قرار خواهد داشت.

به گزارش رویترز، نظرسنجی جدید از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار انرژی حاکی است که قیمت جهانی نفت در سال 2019 میلادی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به کاهش رشد اقتصادی جهان و مازاد عرضه قرار دارد.

بر اساس این گزارش نظرسنجی رویترز افزود: قیمت جهانی نفت احتمالا در سال 2019 میلادی کمتر از 70 دلار در هر بشکه خواهد بود. کاهش رشد اقتصادی جهان و مازاد عرضه و تولید به خصوص از سوی ایالات متحده به ضرر تلاش های سایر کشورهای تولید کننده به خصوص اوپک برای افزایش قیمت نفت خواهد بود.

در این نظرسنجی که از 32 اقتصاددان انجام شده است، شرکت کنندگان پیش بینی کردند میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امسال به 69.13 دلار خواهد رسید. این رقم 5 دلار کمتر از پیش بینی ماه قبل بوده است.

میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال 2018 میلادی به 71.76 دلار رسیده است. اوپک و برخی از تولیدکنندگان مهم از جمله روسیه توافق کرده اند تا سطح تولید نفت خود را از ابتدای 2019 میلادی 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

قیمت جهانی نفت نسبت به اوایل اکتبر بیش از 40 درصد کاهش داشته است. تنش های تجاری بین چین و آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی نفت داشته است.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز امسال به 61.05 دلار خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد