اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۰/۰۸ | قیمت نفت ۵۳ دلار شد

پس از یک هفته معاملات پر نوسان و در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی، قیمت نفت تحت تاثیر رشد شاخص ها در بورس آمریکا افزایش داشت، اما نگرانی ها از مازاد عرضه نفت موجب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 48 سنت افزایش به 53 دلار و 21 سنت رسید، در حالی که در اواسط جلسه دیروز تا 53 دلار و 80 سنت بالا رفته بود.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز تا 46 دلار و 22 سنت بالا رفته بود، در پایان معاملات روز جمعه با 72 سنت افزایش به 45 دلار و 33 سنت رسید.


قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته برای سومین هفته متوالی افت داشت. نفت برنت حدود 3 درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت حدود 0.4 درصد کاهش یافت.


تحلیلگران گفتند، عامل اصلی رشد قیمت، بالا رفتن شاخص ها در بورس آمریکا در روز جمعه بوده است. قیمت نفت و شاخص های بورس وال استریت در هفته گذشته بسیار پرنوسان بودند و تقریبا همراستا با هم حرکت کردند.
اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 21 دسامبر با 46 هزار بشکه کاهش مواجه بوده که کمتر از پیش بینی 2.9 میلیون بشکه ای تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز بوده است.
موسسه بیکر هاگز هم اعلام کرده که شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 8 دسامبر 2 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود اضافه کرده اند.


آمریکا امسال با رسیدن به تولید 11.6 میلیون بشکه نفت، به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شده است.
در همین حال، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو در راستای اجرای توافق کاهش تولید با اوپک، تولید نفت خود را در نیمه نخست سال آینده بین 3 تا 5 میلیون تن کاهش خواهد داد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد