اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا سیاست های متناقض پولی بانک های مرکزی جهان به نفع طلا خواهد بود؟

سایت طلا : بازارهای جهانی در سال 2019 میلادی به شدت تحت تاثیر تغییر سیاست های پولی و نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ دنیا قرار خواهد داشت.

به گزارش کیتکو نیوز ، به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی انگلیس بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن طی ماه های آینده تغییرات مهمی را در سیاست های پولی و نرخ بهره اعمال خواهند کرد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مسیر سیاست های پولی و نرخ بهره این بانک های مرکزی به طور کلی با یکدیگر متفاوت خواهد بود و این مساله می تواند تاثیرات مهم و بزرگی بر بازارهای بین المللی به بازار کالاهای راهبردی از جمله طلا داشته باشد.

این گزارش افزود: در حالی که به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا سیاست های پولی محتاطانه تری را در سال 2019 میلادی اتخاذ خواهد کرد و تمایل چندانی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت ولی از سوی دیگر پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس از تابستان آینده روند صعودی نرخ بهره را آغاز خواهند کرد.

گرچه فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای چهارمین بار نرخ بهره را در سال 2018 افزایش داده ولی انتظارات و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در سال 2019 به شدت کاهش یافته است.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور از 3 درصد در سال 2018 به کمتر از 2.3 درصد در سال 2019 برسد.

کاهش قیمت جهانی انرژی نیز می تواند موجب افت تورم در اقتصاد آمریکا شود و همین عامل نیز می تواند مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره باشد.

بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست های ژانویه و مارس نرخ بهره را افزایش دهد. فدرال رزرو از سوی دیگر به دقت تحولات اقتصادی و مالی جهان را زیر نظر دارد.

تحلیلگران بین المللی پیش بینی می کنند که بانک مرکزی اروپا از اواخر تابستان و اوایل پاییز نرخ بهره را افزایش خواهد داد. بانک مرکزی اروپا اخیرا اعلام کرده است که برنامه 2.6 تریلیون یورویی خرید اوراق قرضه را متوقف کرده است.

بانک مرکزی اروپا پیش بینی کرده است رشد اقتصادی منطقه یورو سال آینده به کمتر از 1.7 درصد و نرخ تورم نیز به 1.6 درصد خواهد رسید.

به نظر می رسد تحولات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر تصمیم احتمالی بانک مرکزی انگلیس برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

پیش بینی می شود بانک مرکزی کانادا نیز در سال جدید میلادی تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد