اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سقوط کم سابقه بورس آمریکا

در پایان آخرین دور از معاملات بورس وال استریت، این بورس ۲.۲ درصد دیگر سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ قرار گرفت.

بورس وال استریت در شرایطی به استقبال از تعطیلات کریسمس رفت که به پیامدهای ناشی از مشکلات سیاسی داخلی، بار دیگر موجب ریزش سنگین نمادهای آن شد. شاخص " داو جونز" با ۶۴۰ واحد کاهش معادل ۲.۸۵ درصد به کار خود خاتمه داد و شاخص " نردک کامپوزیت" نیز ۲.۲ درصد عقب نشست.

استیون منوچین- وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه‌ای تلاش کرد آرامش را به بازارها بازگرداند و گفت که مدیران عامل ۶ بانک بزرگ آمریکا به وی اطمینان داده‌اند نقدینگی مورد نیاز بازارها را تامین خواهند کرد. با این حال به نظر می‌رسد بازارها هنوز تحت فشار سنگینی از جانب افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا هستند. بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه هفته گذشته تصمیم گرفت برای چهارمین مرتبه در سال جاری، نرخ بهره را افزایش دهد.

سقوط آزاد بورس‌ها تنها محدود به آمریکا نبود و تقریبا به تمام بورس‌های مهم جهانی کشیده شد: در ژاپن شاخص " نیک‌کی ۲۲۵" با سقوط کم سابقه ۵.۱ درصدی در پایین‌ترین سطح ۲۰ ماهه اخیر خود قرار گرفت، در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۲.۱ درصد ریزش کرد و بورس‌ها در تایلند و تایوان نیز وارد محدوده قرمز شدند. بورس‌های هنگ‌کنگ، استرالیا و کره جنوبی امروز به دلیل کریسمس تعطیل بودند.

در اروپا نیز شاخص‌ها کاهشی بودند: شاخص " کک ۴۰" بورس فرانسه ۱.۵ درصد و شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن ۰.۶ درصد کاهش یافتند.

در بازار کالا، هر بشکه نفت خام برنت با ۳.۳۳ درصد کاهش به ۵۰.۴۹ دلار رسید. هر اونس طلا با ۱.۱۴ درصد افزایش به ۱۲۷۲.۵۰ دلار و نقره به ۰.۹ درصد افزایش به ۱۴.۸۳۵ دلار رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد