اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نفت ارزان صنعت نفت شیل آمریکا را تحت فشار قرار داده است

با کاهش قیمت نفت، تولید کنندگان شیل آمریکا حفاری در سال آینده را کم می‌کنند و بودجه ای را که برای آن در نظر گرفته شده بود کاهش می دهند .

با کاهش 40 درصدی قیمت نفت و افزایش ترس از عرضه بیش از حد آن، تولید کنندگان شیل آمریکا حفاری در سال آینده را کم می کنند و بودجه ای را که چند هفته پیش برای آن در نظر گرفته شده بود، کاهش می دهند .


این شرایط برای آمریکا نگران کننده است چون رشد بیش از حد میادین نفتی شیل، تولید نفت خام آمریکا را 16 درصد افزایش داده و تا 10.9 میلیون بشکه در روز برای 2018 بالا برده است،بیش از عربستان و روسیه . انتظار می رود تولید در 2019 ، 11 درصد بیشتر شود چون شرکت های بزرگ نفتی و شرکت های مستقل چاههای نفت اضافه کرده اند .
مت گالاگر ، رئیس پارسلی انرژی گفت: « ما شاهدیم که همه در حال کاهش هزینه های اضافی و کاهش حفاری های اضافی هستند و سعی دارند انعطاف پذیر باشند ». این شرکت قصد دارد بودجه سرمایه خود را در 2019 ، 15 درصد نسبت به 2018 کاهش دهد، در حالی که تولید آن افزایش می یابد .


در حال حاضر قیمت شیل به قیمتی نزدیک می شود که سود و زیانی ندارد. قیمت نفت خام آمریکا برای 2019 بر اساس میانگین قراردادهای ماهانه، در این هفته به زیر 50 دلار در هر بشکه رسید و نزدیک به 46 تا 50 دلار معامله شد همان قیمتی که تولید کنندگان پرمین، بزرگترین میدان نفتی آمریکا برای تامین هزینه هایشان به آن نیاز داشتند .
جان رابی، مدیر دالاس گفت: « کاهش قیمت نفت یک شوک است. همه دارند برنامه های توسعه ای خود را کاهش می دهند و تعداد چاههای نفت را کم میکنند » .


قیمت نفت خام آمریکا در روز جمعه به زیر 40 دلار در هر بشکه رسید .
تراویس استایل، رئیس شرکت دیاموندبک گفت: « قیمت نفت در حدی است که از پایان 2016 تا حالا نداشتیم. در حالی که هزینه ها تا 35 درصد در همین مدت بالا رفته است ». این شرکت 3 چاه نفت خود را بست و قصد دارد در سال آینده 18 تا 22 چاه خود را فعال نگه دارد که کمتر از 24 چاه فعلی است .
استایس طی بیانیه ای گفت: « اگر قیمت همچنان کاهش پیدا کند، باید فعالیت هایمان را کم کنیم تا بودجه مان با جریان پول سالانه فعالیت هایمان هماهنگ شود » .


قیمت پایین نفت شرکتها را تحت فشار قرار داده و هزینه های وام گیری را بالا برده است. سرمایه گذاران سهام خود را در شرکت هایی که بودجه های حفاریشان افزایش یافته، فروخته اند .
توسعه سال جاری شیل توسط غول های نفتی اکسون موبیل و چورون هم به بالا بردن هزینه های خدمات برای شرکت های کوچک وست تگزاس کمک کرده و آنها را تحت فشار گذاشته است .
تعداد چاههای نفت فعال از ماه اکتبر به پایین ترین حد رسیده ولی تولید کنندگان در پرمین منتظر تکمیل تعداد زیادی چاه حفاری شده و اتصال آنها به خط لوله هستند. ولی نیازی به حفر چاه های جدید نیست .
به نظر می رسد شرکت های شیل خارج از پرمین نگرانی مالی بیشتری دارند و مجبورند با پایین ماندن قیمت ها فعالیت های خود را بیشتر کاهش دهند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد