اونس طلا2394.45
مظنه15,897,000
18 گرم3,669,800
ارزش سکه35,815,941
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,000,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

هشدار رییس سابق فدرال‌رزرو درباره وقوع بحران مالی در آمریکا

رییس سابق فدرال‌رزرو هشدار داد که با بزرگ شدن حباب وام‌های شرکتی و ضعف نظارت قانونی، امکان وقوع یک بحران مالی دیگر در آمریکا وجود دارد.

جنت یلن، رییس سابق فدرال‌رزرو، هشدار داد که با بزرگ شدن حباب وام‌های شرکتی و ضعف نظارت قانونی، امکان وقوع بحران مالی دیگری در آمریکا وجود دارد.


یلین در دانشگاه شهر نیویورک به اقتصاددان این دانشگاه، پاول کروگمن، که برنده جایزه درک اقتصادی قرن شد، گفت: من فکر می‌کنم اوضاع بهتر شده است، اما معتقدم حفره‌های عظیمی در سیستم وجود دارد.
او اضافه کرد: ابزارهایی که در ایالات‌متحده برای مواجهه با مشکلات در حال ظهور وجود دارد، چندان مناسب نیستند.
یلن با اشاره به مقایسه تجمع وام‌های شرکتی برای اهداف سرمایه‌گذاری، در شرایط کنونی، با تجمع وام‌های مسکن که منجر به بحران اقتصادی شدید سال ۲۰۰۸ شد، گفت: سطح بالای وام‌های شرکتی، واقعا نگران‌کننده‌اند. اما برخلاف وام‌های مسکن، دارندگان وام‌های شرکتی، موقعیت و توانایی بهتری برای جذب هرگونه ضرر احتمالی دارند، که این احتمال تکرار بحران اقتصادی ۲۰۰۸ را از بین می‌برد.


او گفت: اما وام‌های شرکتی در حال حاضر به رقم ۹.۱ تریلیون دلار رسیده است که تقریبا ۲ برابر آن چیزی است که در سال ۲۰۰۷ وجود داشت. این سطح بالای بدهی شرکت‌ها می‌تواند باعث طولانی کردن روند سقوط شود و در بخش‌هایشرکت‌های غیرمالی ورشکستگی‌های زیادی به وجود بیاورد.


یلن در مورد قانون‌گذاری مالی ناتمام بعد از بحران مالی ۲۰۰۸ هشدار داد و تاکید کرد برخی حوزه‌ها به شدت نیازمند رسیدگی هستند. او خواستار بازگشت به اصلاح مقرارت نظارتی و تکمیل کردن این کار ناتمام شد. او گفت که فدرال‌رزرو با قدرت و اختیارات کنونی خود نمی‌تواند مشکلات سیستمی را مورد توجه قرار دهد و تنها بر بانک‌ها به صورت مجزا کنترل و نظارت می‌کند. درحالی‌که برخی از اختیارات نظارتی پس از ۲۰۰۸ توسعه یافته است، برخی دیگر هیچ تغییری نکرده‌اند.
او ادامه داد: نرخ بهره در حال حاضر پایین است و من معتقدم این نرخ از نرخ بهره ده‌های قبلی پایین‌تر باقی خواهد ماند این درحالیست که تحت ریاست جانشین او، جرومی پاول، فدرال‌رزرو ۳ بار نرخ بهره را بالا برده است و انتظار می‌رود به زودی یک بار دیگر هم نرخ آن را افزای دهد.


اظهارات یلین نشان‌دهنده تغییر بزرگی در خوش‌بینی او نسبت به یک سال قبل است. او یک سال قبل در سخنرانی خود در انگلستان گفت که معتقد است تا آخر عمر او دیگر به علت اصلاحات مالی، شاهد یک بحران اقتصادی نخواهیم بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد