اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۲۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان تهران است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت: ۱۰ هزار کارگاه صنعتی در استان تهران داریم که اشتغالزایی و صادرات بالا دارند و برآوردها نشان می‌دهد که ۲۵ درصد صادرات غیرنفتی مربوط به استان تهران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان اظهار کرد: باید اموری که مربوط به بخش خصوصی است به خود آنها واگذار شود که برگزاری همین مراسم نیز توسط بخش خصوصی مصداق همین همکاری دولت و بخش خصوصی است.


وی افزود: سازمان بازرگانی استان تهران نیز در حوزه چالش ها و مشکلات فعالین اقتصادی با نظرات اتاق بازرگانی هم عقیده است اما تعدد و تکثر بخشنامه ها و آیین نامه هایی که در این مدت صادر شده و فعالین بخش خصوصی را آزار می دهد باید برچیده شود که ما نیز از طریق شورای گفت وگوی استان تهران موضوع بازدید از واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی و برگزاری دوره های مشورتی موجود تلاش داریم این مسائل را به تصمیم گیران انتقال دهیم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: البته برخی از این نامه ها و بخشنامه های موجود اصلاح شده اما گاهی افسوس می خورم که چرا تصمیمات با نظر دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی اتخاذ نمی شود که باید دوباره اصلاح شود.
وی گفت: تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله مشکلات پیش روی بخش صادرات کشور است و اگر مواد اولیه ای نداشته باشیم تولید و صادرات نیز وجود ندارد. در حالی که می توانستیم در پروسه تایید ثبت سفارش واحدهای تولیدی به نظر بخش خصوصی عمل می کردیم و از تجمع واحدهای تولیدی در وزارت صنعت جلوگیری می کردیم.


وی گفت: 10 هزار کارگاه صنعتی در استان تهران داریم که اشتغالزایی و صادرات بالا دارد اما پتانسیل صنعت و اشتغال در این استان بسیار بالاتر است. آمار دقیقی از صادرات در استان تهران نداریم اما برآوردها نشان می دهد که 25 درصد صادرات غیرنفتی مربوط به استان تهران است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد