اونس طلا2319.59
مظنه15,291,000
18 گرم3,529,900
ارزش سکه34,450,623
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

لزوم تشکیل سازمان توسعه صادرات/خریداران خارجی سامانه نیما را نمی‌شناسند

عسگراولادی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت متولی امر صادرات نیست،‌گفت: ما برای توسعه صادرات نیازمند تشکیل سازمان توسعه صادرات یا وزارت صادرات هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اسدالله عسگراولادی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران امروز در مراسم معرفی و تقدیرکنندگان از صادرکننده نمونه استان تهران با بیان اینکه همه صادرکنندگان ارز خود را به چرخه اقتصاد آورده‌اند و باز هم می‌آورند، گفت: رفتار تعدادی غیر صادرکننده را که در ماه‌های اخیر با بازنگردان ارز به کشور مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، نباید به پای صادرکنندگان گذاشت.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: به طور یقین صادرکنندگان ارز را به کشور باز می‌گردانند اما به چگونگی بازگرداندن آن اعتراض دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص صدور بخشنامه‌های متعدد طی چند ماه اخیر گفت: این بخشنامه‌ها بخشنامه‌هایی بود که هر کدام دیگری را نقض می‌کردو مشکلاتی را برای صادرکنندگان به وجود آورد.

عسگراولادی اظهار داشت:‌در شرایط عادی سالانه بیش از یک و نیم میلیارد دلار پسته صادر می‌شود و این در حالی است که بیشتر صادرکنندگان این بخش صادراتی بیش از 50 میلیون دلار دارند اما بخشنامه‌های اخیر بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی چندان مناسب نیست.

وی گفت: سامانه نیما برای خریداران خارجی کالاهای صادراتی ما شناخته شده نیست و لازم است تا در مورد آن تجدید نظر شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به افزایش بی‌محابای قیمت ارز در ماه‌های گذشته بیان داشت: به دنبال افزایش قیمت ارز، قیمت کالاهای صادراتی افزایش یافت اما اکنون که قیمت ارز کاهش یافته و امیدوارم باز هم کاهش یابد کالای صادراتی ارزان نشده است.

عسگراولادی گفت: امروز یک تن پسته در دنیا با قیمت حدود 8500 تا 9 هزار یورو به فروش می‌رسد که قیمتی معادل 120 تا 130 هزار تومان دارد در حالی که این نرخ در داخل عمل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان توسعه تجارت را نمی‌پسندد، گفت: این سازمان اگرچه سازمان خوبی است اما بیشترین کار آن واردات است. ما برای صادرات متولی می‌خواهیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: سازمان توسعه تجارت متولی امر صادرات نیست و لازم است تا حتما یک سازمانی تحت عنوان توسعه صادرات که تحت نظارت وزارت صمت باشد، تشکیل شود. حتی پیشنهاد می‌کنم که وزارت صادرات تشکیل شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد