اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا هوآوی را به اتهام ارتباط با ایران نقره داغ کرد

شرکت هواوی چین متهم است که تولیدات ساخت آمریکا را به ایران و سایر کشور ها صادر کرده است .

شرکت تکنولوژی های هواوی، غول مخابرات چین پس از تحقیقات آمریکا در مورد اتهام استفاده از سیستم بانکی جهانی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران دستگیر شد .
آمریکا از سال 2016 در حال تحقیق در این مورد است که آیا هواوی از آمریکا سرپیچی کرده و تولیدات ساخت آمریکا را به ایران و سایر کشورها صادر کرده است یا نه .
اخیراً این تحقیقات شامل استفاده این شرکت از دارایی های بانک اچ اس بی سی برای انجام معاملات غیرقانونی با ایران نیز می شود .
استفاده شرکت ها از سیستم مالی آمریکا برای انتقال کالا و خدمات به نهادهای تحریم شده ممنوع است. اگر سازنده گوشی تلفن و تجهیزات مخابراتی چین معامله‌ای انجام داده باشد و بانک اچ اس بی سی را از ماهیت واقعیش دور کرده باشد، باید در مورد تخلف بانکی مقصر شناخته شود .
هواوی در این مورد نظری نداده است ولی پس از دستگیری مدیر مالیش در بیانیه ای اعلام کرد تابع تمام قوانین قابل اجرای کنترل صادرات و تحریم ها و سایر دستورالعملها است .
در سال 2012 بانک اچ اس بی سی 1.92 میلیارد دلار پرداخت و وارد یک قرارداد پیگرد قانونی با دفتر دادستانی آمریکا در مورد تخلف از تحریم‌های آمریکا و قوانین پولشویی شد .
منگ وانژو، مدیر مالی هواوی و دختر رن ژنگفی، موسس هواوی اول دسامبر در کانادا دستگیر شد. او روز جمعه در دادگاه حاضر می‌شود و به عنوان مجرم به آمریکا تحویل میشود.
این خبر که در روز چهارشنبه منتشر شد بازارهای جهانی سهام را متلاطم کرد چون می ترسند این حرکت باعث افزایش جنگ تجاری آمریکا و چین شود .
هواوی اعلام کرد اطلاعات چندانی در مورد این اتهام‌ها ندارد و از اشتباهات خانم منگ آگاهی نداشته است .

سایه های زد تی ای

این تحقیقات در مورد هواوی شبیه همان کاوش هایی است که بقای شرکت «زد تی ای» را تهدید می کرد. این شرکت در سال 2017 برای تخلف از قوانین آمریکا که فروش تکنولوژی ساخت این کشور را به ایران ممنوع کرده بود، مقصر شناخته شد. زد تی ای 892 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد .
در اوایل سال 2018 آمریکا گفت زد تی ای بیانیه‌ای نادرست درمورد فرمانبرداری برخی مقامات اجرایی مسئول تخلف و شرکت‌های آمریکایی منع شده از فروش قطعات و نرم افزارها به این شرکت، منتشر کرده است. پس از توقف فعالیت‌های خاصی در این مورد، زد تی ای یک میلیارد دلار دیگر خسارت پرداخت کرد .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد