اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رئیس کل بیمه مرکزی: ۱ ساعته از تحریم بیمه‌ای عبور کردیم

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص اقدامات بیمه مرکزی بعد از اعمال تحریم ها گفت: در کمتر از یک ساعت تمام ریسک های شرکت های بیمه ای داخلی را از شرکت های بیمه ای بین المللی ، تحت پوشش بیمه اتکایی بیمه مرکزی قرار دادیم و قراردادها را اصلاح کردیم.

غلامرضا سلیمانی که در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت با بیان این که شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 2.3 دهم درصد است که این رقم در مقابل کشور‌های پیشرفته رقم کمی است افزود: رابطه صنعت بیمه با رشد و توسعه اقتصادی یک رابطه دو سویه است و رشد هر یک در گرو رشد دیگری است.
وی ادامه داد: بررسی عملکرد بیمه نشانه رشد اقتصادی است، ​برخی از آمار نشان دهنده این رشد است به عنوان مثال هزینه تولیدی بیمه در سال 96 حدود 34 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال 95 بیست و یک درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: خسارت پرداخت بیمه در سال 96 ،­بیست و دو هزار میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال 95­ شانزده و نیم درصد رشد داشته است، بیمه های صادره در سال 96 نسبت به سال 95 دوازده درصد رشد داشته و سهم بخش غیردولتی در سال 96 به 68 و نیم درصد رسیده است، حق بیمه سرانه در سال 96 چهارصد و بیست هزار تومان برای هر بیمه گذار است و ضریب نفوذ بیمه در کشور 2 و 3 دهم درصد مشخص شده است که این رقم نسبت به کشورهای پیشرفته مثل ژاپن رقم بسیار کمی است.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ضریب خسارت در سال 96 هشتاد و سه و نیم درصد و در سال 95 ،هشتاد و سه و 4 دهم درصد است، نسبت خسارت در سال 96 ،شصت و پنج و چهار دهم درصد است و در سال 95 ،شصت و دو و 9 دهم درصد است .
سلیمانی با اشاره به اینکه بحث فناوریی و نوآوری و وجود استارتاپ ها در هر حرفه ای باعث رشد و توسعه آن حرفه شده است. ده شرکت در­ زمینه استارتاپ وجود دارد و شرکت یازدهم هم در راه است و شرکت های بیمه ای باید از این فرصت برای رشد صنعت بیمه استفاده کنند زیرا شرکت های دانش بنیان و و استارتاپ ها به هر بخشی وارد شوند سبب رشد آن قسمت می شوند.
وی با اشاره به اینکه­­ یکی از اقدامات خوبی که در سال 95 تصویب شد صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بود گفت: این بیمه با وجود اینکه در سال 95 در مجلس تصویب شد اما به دلیل بار مالی هنوز راه اندازی نشده و ما سعی داریم با راه اندازی این صندوق اموال و دارایی های مردم را در برابر زلزله وحوادث طبیعی بیمه کنیم.
وی ادامه داد: حدود هزار و دویست میلیارد تومان کمک بلاعوض ، 4 میلیارد تومان وام به زلزله زدگان کرمانشاه ارائه شد که اگر این ارقام در این صندوق وارد شود در حوادث طبیعی کمک فراوانی می کند به عنوان مثال در ترکیه این صندوق فعال است و 5 میلیارد­ دلار پول در آن قرار دارد و در مواقع لازم از این صندوق استفاده می شود.
وی ادامه د اد: امیدواریم با راه اندازی این صندوق بتوانیم خسارات پرداختی را در مواقع ضروری­­ چون زلزله را داشته باشیم.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه بیمه صنعتی است که در ابتدای اعلام تحریم ها تحت تاثیر تحریم قرار گرفت گفت: پروژه های بزرگ از طرف شرکت های بیمه ­ای تحریم شد و ما قصد داریم در بحث اتکایی پوشش های بیمه ای را از طریق اوراق ریسک پوشش دهیم .
وی افزود: استفاده از بازار سرمایه برای پوشش ریسک های بزرگ سبب ورود بیمه­ به بازار سرمایه و پیوند با بازار سرمایه اتفاق بسیار موثری است.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: برای پوشش ریسک های بزرگ کنسرسیومی داشتیم که در آن 8 شرکت عضو بود و ما این 8 شرکت را به 22 شرکت رساندیم و سهم نگهدارنده ریسک های بزرگ را تقسیم کردیم و همچنین در جریان تحریم ها 920 میلیارد تومان به ظرفیت های قبلی اضافه کردیم.
سلیمانی با اشاره به اینکه باید پوشش های بیمه ای در سطح کشور را تنوع دهیم گفت: بیمه زندگی نمادی از رشد یافتگی مردم است و ما باید به جای گسترش سرمایه گذاری در مسکن و یا صندوق ­بازنشستگی ­باید بیمه زندگی را در کشور گسترش دهیم­ برای گسترش این بیمه می توانیم مشوق هایی را چون بیمه درمان را در کنار بیمه زندگی قرار دهیم.

بعد از تحریم ها شرکت های داخلی را جایگزین شرکت های خارجی کردیم

غلامرضا سلیمانی در خصوص اقدامات بیمه مرکزی بعد از اعمال تحریم ها افزود: اولین صنعتی که تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفت ، صنعت بیمه بود و ما بلافاصله با اقدامات ذکر شده شرایطی را فراهم کردیم که در حال حاضر هیچ شرکت بزرگی بدون پوشش بیمه ای نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در کمتر از یک ساعت تمام ریسک های شرکت های بیمه ای داخلی را از شرکت های بیمه ای بین المللی ، تحت پوشش بیمه اتکایی بیمه مرکزی قرار دادیم و قراردادها را اصلاح کردیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد