اونس طلا2393.25
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

گذرنامه امارات، معتبرترین گذرنامه جهان شد

گذرنامه امارات متحده عربی با پشت سرگذاشتن گذرنامه سنگاپوری در رده اول معتبرترین گذرنامه‌های جهان قرار گرفت و سفر به 167 کشور جهان را برای شهروندان این کشور ممکن کرد.

گذرنامه امارات متحده عربی با پشت سرگذاشتن گذرنامه سنگاپوری در رده اول معتبرترین گذرنامه‌های جهان قرار گرفت و سفر به 167 کشور جهان را برای شهروندان این کشور ممکن کرد.

براساس شاخص پاسپورت ایندکس گذرنامه امارات متحده عبری همزمان با چهل و هفتمین جشن ملی این کشور و در سالی که به نام «سال زاید» نامگذاری شده، در رده اول معتبرترین گذرنامه‌های جهان قرار گرفت. پس از امارات، سنگاپور در رده دوم، آلمان در رده سوم، دانمارک در رده چهارم و سوئد در رده پنجم قرار گرفتند. دارندگان گذرنامه امارات متحده عربی می‌توانند بدون ویزا به 167 کشور جهان سفر کرده و یا ویزای این کشورها را در فرودگاه مقصد دریافت کنند.

پیش‌تر پیش‌بینی شده بود تا پایان ماه نوامبر 2018 گذرنامه امارات متحده عربی در رده دوم معتبرترین گذرنامه‌های جهان قرار خواهد گرفت و شهروندان این کشور امکان سفر بدون ویزا به 164 کشور جهان را به دست خواهند آورد.

شیخ محمد بن راشد، حاکم دبی در این‌باره در صفحه توئیترش اعلام کرد: «در روز ملی، دستاوردهای ما ادامه یافت. چند دقیقه قبل شاخص پاسپورت ایندکس اعلام کرد گذرنامه امارات با امکان ورود بدون ویزا به 167 کشور در رده اول گذرنامه‌های معتبر جهان قرار گرفت.»

حاکم دبی در توئیت دیگری نوشت: « جهان درهای خود را به روی ملت امارات می‌گشاید. هزار بار مبارک امارات باد. از تیم وزارت امور خارجه استثنایی‌مان به مدیریت برادرم عبدالله بن زاید تشکر می‌کنم.»

از سوی دیگر عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات گفت: «این دستاورد توان دیپلماسی مثبت امارات و مشارکت فعال و مهم این کشور در صحنه بین‌المللی را نشان می‌دهد.»

امارات در سال گذشته ابتکار «تقویت ارزش گذرنامه اماراتی» را آغاز کرد و هدف از آن قرار دادن گذرنامه امارات متحده عربی در فهرست پنج گذرنامه اول جهان بود و این هدف 3 ماه پیش از پایان زمان مشخص شده به دست آمد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد