اونس طلا2379.44
مظنه16,536,000
18 گرم3,817,300
ارزش سکه37,255,608
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,600,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

سرنوشت دلار در انتظار نتیجه نشست گروه ۲۰

دلار در پایان معاملات هفته گذشته هم‌زمان با امیدواری معامله‌گران بازارهای جهانی ارز به نتیجه نشست گروه ۲۰ و ملاقات سران آمریکا و چین که می‌تواند منجر به پایان جنگ تجاری میان این دو کشور شود، در مقابل سایر ارزهای بزرگ جهان اندکی تقویت شد.

با وجود آنکه هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال، بار دیگر ضمن اعلام این که انتظار دارد تعرفه‌های واردات روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ درصد فعلی به ۲۵ درصد افزایش دهد، تهدید خود برای اعمال تعرفه روی باقی واردات چین را تکرار کرد و گفت که احتمال توافق با چین بر سر پایان دادن به جنگ تجاری میان این دو کشور بسیار پایین است، مقامات چینی از احتمال به توافق رسیدن با آمریکا سخن گفته اند. با این حال تهدید ترامپ موجب شد که دلار در برابر سایر ارزهای بزرگ جهان با یک روند افزایشی مواجه شود و معامله گران بازارهای جهانی ارز نیز نسبت به آتش‌بس جنگ تجاری ناامید شده و به سمت و سوی سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای امن نظیر دلار روی بیاورند و بدین ترتیب موجب تقویت دلار شوند.

اما با آغاز نشست گروه ۲۰ (G۲۰) که در بوئنس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار می‌شود و قرار است امروز میزبان دیدار و ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین باشد، امیدواری معامله‌گران و سرمایه گذاران به پایان جنگ تجاری میان این دو کشور و پایین آمدن بهای دلار افزایش یافته است.

نتیجه این مذاکرات قادر خواهد بود روند بازارهای جهانی ارز و دلار را که در سال گذشته تحت تاثیر افزایش تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا و همچنین نگرانی معامله‌گران در خصوص رشد اقتصاد جهانی و سرمایه‌گذاری در ارزهای امن با یک رشد ۵ درصدی در برابر سایر ارزهای بزرگ جهان مواجه بوده، هدایت کرده و تغییر دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در پایان معاملات هفته گذشته، با تمایل سرمایه گذاران به سمت و سوی دلار، سایر ارزها نظیر یورو و پوند نیز یک روند کاهشی را تجربه کردند. بدین ترتیب یورو با ۰.۰۰۳ درصد کاهش در برابر دلار در ۱.۱۳۶ دلار معامله شد. پوند انگلیس نیز با ۰.۴ درصد کاهش در ۱.۲۷۵۲ دلار ایستاد و معامله شد.

کرگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی ارز در شرکت OANDA در لندن در این خصوص می گوید: من درباره پایان جنگ تجاری میان چین و آمریکا و توافق سران این دو کشور در نشست گروه ۲۰ چندان امیدوار نیستم که این امر در نهایت به تداوم تقویت دلار و عقب نشینی یوان چین منجر خواهد شد.

شاخص دلار نیز در پایان معاملات هفته اخیر تحت تاثیر اظهارات جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره و اجرای سیاست های تحکیم مالی در این کشور با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به میزان آن در یک هفته گذشته به ۹۶.۹۹ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد