اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

زنگنه با مجوز قانون را دور زد

طبق اعلام رسمی روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، وزیر نفت قانون منع به کارگیری بازنشستگان را با مجوز دور زده است.

روز گذشته مسعود کرباسیان وزیر اسبق و استیضاح شده امور اقتصادی و دارایی، به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت، حکم گرفت.

انتصاب کرباسیان به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در پی آن رخ داد که علی کاردر، مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی (از 26 آبان‌ماه) این صندلی مدیریتی را ترک کرده بود.

نکته عجیب و جالب توجه این است که کرباسیان خود یک بازنشسته است و طبق این قانون که موجب تغییر کاردر شده بود، کرباسیان نیز نمی توانست جایگزین وی شود.

روز گذشته خبرگزاری تسنیم با طرح این سوال که "مشخص نیست وزیر نفت چطور یک بازنشسته را به‌جای معاون بازنشسته خود منصوب کرده است" خبری با عنوان " مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شد / زنگنه قانون را دور زد؟" منتشر کرد که این خبر با واکنش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران مواجه شد.

جوابیه ای که به امضای محمد ناصری مدیرروابط عمومی شرکت ملی نفت ایران رسیده بدین شرح است: «به اطلاع می رساند، انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران کاملا قانونی بوده و بنابر تشخیص مراجع ذیصلاح و با اخذ مجوز قانونی از نهادهای ذیربط صورت گرفته است؛ لذا استفاده نادرست از لفظ "دور زدن قانون توسط وزیر نفت" که در تیتر خبر آمده است و انعکاس غلط خبر فوق که به صورت عمدا یا سهوا بدون درنظرگرفتن صدور مجوزهای قانونی برای این انتصاب انجام شده است، کاملا غیرحرفه ای بوده و از سوی روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تکذیب می شود.»

به گزارش تسنیم، خبری که روز گذشته در خبرگزاری تسنیم منتشر شد در لینک زیر قابل بازخوانی است.

اگر مدیریت محترم روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، جوابیه شتاب‌زده فوق‌الذکر را بدون تأمل بر خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم ارسال نمی کرد؛ به جای استفاده بی دلیل از عبارات "غیرحرفه ای بودن"، "انعکاس غلط" و " تکذیب"، می توانست در قالب اطلاعیه‌ای در خصوص جزئیات و چرایی صدور چنین مجوزی، توضیحی کامل ارائه کند.

در خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، همانطور که بازخوانی آن برای تمامی خوانندگان واضح و مبرهن می سازد، سه بخش مورد بیان قرار گرفته:

1. ""بیژن زنگنه وزیر نفت با صدور حکمی مسعود کرباسیان را که شهریورماه سال جاری با رأی نمایندگان مجلس استیضاح شده و وزارت امور اقتصادی و دارایی را ترک کرده بود، به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.""

"صدور حکم از سوی زنگنه برای کرباسیان" و همچنین "استیضاح وی در شهریورماه" دو موردی است که در بخش اول این خبر بیان شده و در صحت آن کوچکترین تردیدی نیست.

2. ""متن حکم بیژن زنگنه خطاب به کرباسیان به‌شرح زیر است...""

در این بخش خبر نیز، عیناً متن حکم زنگنه خطاب به کرباسیان ذکر شده که این موضوع نیز خدشه بردار نیست.

3. "علی کاردر مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران به‌موجب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی روز گذشته صندلی مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران را ترک کرده بود و اکنون با صدور حکم وزیر نفت، کرباسیان که خود نیز بازنشسته است، جای وی را گرفته و مشخص نیست وزیر نفت چطور یک بازنشسته را به‌جای معاون بازنشسته خود منصوب کرده است."

در این بخش نیز موضوع بازنشسته بودن کرباسیان مطرح شده که در صحت و سقم آن تردیدی نیست، مگر آنکه مدارک جدیدی از سوی شرکت ملی نفت ایران ارائه شود مبنی بر اینکه مدیرعامل جدید این شرکت بازنشسته نیست! در ادامه این بخش نیز مطرح شده که مشخص نیست وزیر چطور این انتخاب را انجام داده که این طرح مسئله نیز بر مبنای اصل و اهداف اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان بوده است.

پس مشخص نیست تکذیب شتابزده و تلاش برای غیرحرفه ای خواندن این خبر از سوی شرکت ملی نفت ایران به چه علت بوده! اگر مدیریت محترم روابط عمومی این شرکت صرفاً با خواندن تیر خبر، اقدام به نوشتن این تکذیبیه کرده، در این صورت نیز باید گفت که تیتر خبر به علامت سوال ختم شده و به معنای مطرح بودن یک پرسش است و هیچ قضاوتی در این خصوص نه در تیتر و نه در متن خبر صورت نگرفته که شرکت ملی نفت ایران بخواهد آنرا تکذیب یا تأیید کند.

روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران اگر در این جریان، داعیه حرفه ای بودن دارد، وقتی مدیری بازنشسته جایگزین مدیر اسبق این شرکت شد و این تغییر نیز بر مبنای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی بوده، می بایست در قالب اطلاعیه ای همزمان با انتشار حکم کرباسیان، موضوع صدور مجوز برای این انتصاب و به خصوص مأخذ صدور این مجوز که منجر به دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان شده را اعلام می کرد تا به زعم این روابط عمومی، ذکر مجوز دار بودن این اقدام در خبر مغفول نماند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد