اونس طلا2215.73
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بازگشت شاخص بورس به کانال ۱۸۱ هزار واحدی

آخرین روز معاملاتی بازار سهام با ریزش بیش از ۱۲۰۰ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای به پایان رسید تا شاخص کل بعد از مدت‌ها وارد کانال ۱۸۱ هزار واحدی شود.

شاخص کل قیمت در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۲۱۷ واحدی به ۱۸۱ هزار و ۹۹۴ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۱۳۰ واحدی به ۲۸ هزار و ۵۴۴ واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۴۵۹ واحدی به ۱۹۴ هزار و ۱۴۳ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۹۵۳ واحدی به ۱۳۵ هزار و ۲۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با کاهش ۲۱۵۳ واحدی به ۳۵۶ هزار و ۸۶۳ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام نمادهای گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۷۱ واحد، توسعه معادن و فلزات با ۵۸ واحد و فولاد خراسان با ۴۳ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۱۹۲واحد، پتروشیمی پارس با ۱۲۵ واحد و پالایش نفت تهران با ۱۰۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را بر جای گذاشتند.

توقف و بازگشایی نمادها

از سویی دیگر، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، آلومتک، کاشی سعدی، قند پیرانشهر، ‌ قند لرستان، حمل و نقل ریلی پارسیان، فیبر ایران، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، پالایش نفت بندرعباس، کی‌بی‌سی و شیمیایی رنگین» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، ‌ نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع بسته ‌بندی ایران، شیمیایی رنگین، سرمایه‌گذاری ملت، کی‌بی‌سی، خدمات دریایی و بندری سینا، لیزینگ ایرانیان، قند نقش جهان و گسترش صنایع انرژی آذراب» بازگشایی شدند.

معاملات درون‌گروهی

افزون بر این آمارها نشان می دهد که امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از ۱۶.۵ میلیون سهم سرمایه گذاری البرز به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت کمند برای انتقال ۱۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به کدهای درون‌گروهی مدیر صندوق ادامه یافت.

کاهش و افزایش قیمت‌ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «تمرینو، غمارگ، قشرین، چفیبر، قصفها، خنصیر و قنیشا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فنورد، شسپا، خشرق، قشهد، مرقام، خمحرکه و کرازی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان آخرین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۴۴ هزار و ۶۰۷ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۹۱۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۹۲ هزار و ۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد