اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سیاست بانک مرکزی آمریکا، لیر را زمین زد

لیر ترکیه به دلیل نشان های افزایش نرخ بهره در آمریکا توسط فدرال رزرو در ماه آینده میلادی، ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

به نقل از روزنامه ترکیه ای اهوال، به دنبال موضع فدرال رزرو آمریکا مبنی بر پیش گرفتن سیاست پولی سفت و سخت و افزایش مجدد نرخ بهره در ماه آینده میلادی یعنی دسامبر، لیر ترکیه به این سیگنال واکنش نشان داد و روند نزولی به خود گرفت.

بر همین اساس، لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و هر ۵.۴۹ لیر به یک دلار رسید؛ این در حالی است که ابتدا هر ۵.۵۴ لیر به یک دلار رسید و بعد از دقایقی افت ارزش خود را کمی جبران کرد.

لیر ترکیه مانند برخی از ارزهای متعلق به بازارهای نوظهور کاهش ارزش را تجربه کرد. در حال حاضر لیر ترکیه به دلیل تورم ۲۵.۲ درصدی این کشور در مقایسه با دیگر ارزها آسیب پذیرتر است و ترکیه در حال تجربه روند کاهشی اقتصاد خود است. همچنین هر ۷.۲۲ لیر در ماه اوت به یک دلار رسید که کمترین میزان ارزش پول ترکیه در مقابل دلار ثبت شد.

بر همین اساس، انتظار می رود تورم ترکیه با افزایش بیشتری روبرو شود و اقتصاد این کشور هم به دلیل کاهش فضای اعتماد با بحران دست و پنجه نرم کند. پیش بینی می شود با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ترکیه، طی سه ماه آینده لیر با روند نزولی بیشتری روبرو شود.

بر پایه این گزارش، کسری بودجه ترکیه در اوایل سال جاری میلادی به ۶.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور به دلیل افزایش تقاضا برای واردات و کاهش ارزش لیر رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد