اونس طلا2394.45
مظنه16,156,000
18 گرم3,729,600
ارزش سکه36,399,468
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

آمارهای نگران کننده از وضعیت رشد بخش خدمات چین

سایت طلا : نتایج یک بررسی نشان می دهد که رشد بخش خدمات چین طی ماه گذشته به پایین ترین حد خود در بیش از یک سال گذشته رسیده است.

به گزارش اینوستینگ در حالی که سال 2018 میلادی رو به پایان است، کاهش رشد بخش خدمات چین نشانه دیگری از افول فعالیت های اقتصادی در این کشور به شمار می رود.

کاهش رشد بخش خدمات که بیش از نیمی از اقتصاد چین را تشکیل می دهد و نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی در اقتصاد چین دارد، موجب نگرانی سیاستگذاران شده است چرا که آنها روی بخش خدمات حساب ویژه ای باز کرده اند آن هم در شرایطی که اختلافات و تنش های تجاری با آمریکا فشار زیادی به صادرات وارد کرده است.

شاخص مدیران خرید در بخش خدمات طی ماه اکتبر به کمتر از 50.8 واحد رسیده است. این رقم در ماه سپتامبر به 53.1 واحد رسیده بود. این پایین ترین شاخص از سپتامبر 2017 به شمار می رود.

اگر روند نزولی فعالیت ها در بخش خدمات ادامه یابد، این مساله موجب پیچیده تر شدن فعالیت های چین برای حفظ رشد اقتصادی باثبات و پایدار خواهد شد، آن هم در شرایطی که چین با چالش های بزرگی از جمله جنگ تجاری با آمریکا، افت فعالیت های صنعتی در داخل و بحران بدهی شرکت های دولتی روبرو است.

افت فعالیت های بخش مسکن نیز عامل مهم دیگری است که می تواند تاثیر منفی بر رشد اقتصادی چین داشته باشد.

خدمات مالی چین نیز از کاهش شدید رشد بخش خدمات لطمه زیادی خواهد دید. چین به شدت به بخش خدمات وابسته است به خصوص خدمات با ارزش افزوده بالا در بخش مالی و فناوری، تا از این راه وابستگی سنتی خود به صنعت و سرمایه گذاری را کاهش دهد.

برخی شرکت های چینی نگرانی خود را نسبت به تاثیر احتمالی مناقشه تجاری با آمریکا اعلام کرده اند. نتایج یک بررسی دیگر که هفته گذشته منتشر شد نشان می دهد که بخش صنعت چین نیز طی ماه اکتبر به سختی با رشد ناچیزی روبرو شده است. اکتبر نخستین ماهی بوده است که تعرفه های تجاری آمریکا به طور کامل اعمال شده است.

رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماه سوم امسال به کمتر از 6.5 درصد رسیده که این پایین ترین رقم از زمان وقوع بحران مالی جهانی است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد