اونس طلا2381.97
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

عکس || روی عرشه بزرگترین ناو هواپیمابر جهان

این ناو با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲.۸ میلیارد دلار ساخته شد و مهندسان آمریکایی از سال ۲۰۰۹ میلادی ساخت قطعات مختلف آن را آغاز کردند.

نیروی دریایی آمریکا چندی پیش به صورت رسمی بزرگترین ناو هواپیمابر جهان را در اختیار گرفت تا تحول بزرگ در این زمینه صورت گیرد. ژوئیه گذشته در ایستگاه نیروی دریایی نورفولک در ویرجینیا این ناو ۱۱۰ هزار تنی مجهز به سیستم تامین انرژی هسته‌ای موسوم به «یو.اس.اس جرالد آر. فورد» (CVN 78) به صورت رسمی در یک مراسم ویژه فعالیت خود را آغاز کرد تا بدون هرگونه نیاز به سوخت گیری برای بیش از نیم قرن در آب‌های آزاد حضور داشته باشد.

مراسم ویژه با حضور مقامات دولتی آمریکا، پرسنل نیروی دریایی و خانواده آنها برگزار شد همچنین پیمانکاران و مهمان به همراه کاپیتان «ریچارد مک‌کورمک» فرمانده اول ناو حضور داشتند. اسپانسر اصلی ساخت این ناو عظیم الجثه «سوزان فورد بالز» دختر «جرالد فورد» سی و هشتمین رئیس جمهور آمریکا بود.

این ناو با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲.۸ میلیارد دلار ساخته شد و مهندسان آمریکایی از سال ۲۰۰۹ میلادی ساخت قطعات مختلف آن را آغاز کردند. این محصول جدیدترین ناو هواپیمابر آمریکا پس از گذشت ۴۰ سال محسوب می‌شود. لازم به ذکر است هم اکنون پروژه ساخت ناو هواپیمابر دیگری با نام «یو.اس.اس جان اف. کنِدی» (CVN 79) در حال تکمیل است و پس از آن ناو «یو.اس.اس اینترپرایز» (CVN 80) به تولید می‌رسد. ناو هواپیمابر فورد هم اکنون مراحل نهایی آزمایش‌های خود را پشت سر می‌گذارد تا از سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت عملیاتی در نیروی دریایی ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد.

دریاسالار «جان ریچاردسون» فرمانده نیروی دریایی عملیاتی آمریکا گفت:‌ «بسیار خوشحالیم که ساخت ناو هواپیمابر یو.اس.اس جرالد آر. فورد تکمیل شده است. من از تمام کارگران دریانوردی و کشتیرانی که به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا این ناو ساخته شود سپاسگزارم. ورود این ناو به آب یک روز به یادمادنی برای نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شود. قابلیت‌های جدید و فناوری‌های پیشرفته نظامی فورد باعث خواهد شد توان ما در آب‌ها افزایش یابد».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد