اونس طلا2382.59
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

از تحریم‌های 13 آبان نترسیم

یک تحلیل‌گر مسائل اقتصادی با بیان اینکه تحریم‌های 13 آبان چالش اساسی در کشور ایجاد نخواهد کرد، گفت: تاثیر این تحریم‌ها بر اقتصاد کشور نهایتا حدود 20 تا 30 درصد خواهد بود.

دکتر علی حیات‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به نگرانی‌هایی که در سطح جامعه درباره تحریم‌های 13 آبان وجود دارد، اظهار کرد: درباره این تحریم‌ها چند نکته را باید مد نظر داشت. اول اینکه فروش نفت ایران هرگز به صفر نخواهد رسید و اتحادیه اروپا و هم‌پیمانان ایران قول‌هایی داده‌اند که به فروش بخش عظیمی از نفت کشور کمک می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر آمریکا می‌داند با ممانعت از عرضه نفت ایران، قیمت نفت در دنیا افزایش می‌یابد و این امر وضعیت شرکت‌ها و اقتصاد بسیاری از کشورهای غربی را تحت تاثیر قرار خواهد و به ضرر خود این کشورها خواهد بود.

این کارشاس مسائل اقتصادی معتقد است، در داخل کشور هم تمهیدات خوبی برای مقابله با تحریم‌ها اندیشیده شده و ذخایر ارزی خوبی در بانک مرکزی داریم و ساز و کارهایی هم برای فروش نفت طراحی شده است.

به گفته حیات‌نیا، با شروع این تحریم‌ها با چالش اساسی در اقتصاد کشور مواجه نخواهیم شد و تاثیر آن بر اقتصاد ما نهایتا حدود 20 تا 30 درصد است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها ماجرای تازه‌ای برای ایران نیست، خاطرنشان کرد: ایران در طول تاریخ همواره با تحریم‌های با شدت و ضعف متفاوت مواجه بوده و راهکار مقابله با آن را می‌داند.

این کارشناس مسائل اقتصادی درباره تاثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم که نگرانی‌هایی درباره آن وجود دارد نیز یادآوری کرد: طی چند ماه اخیر و قبل از اینکه تحریم‌ها عملیاتی شود، انتظارات تورمی که عمدتا منشا روانی داشت در جامعه ایجاد شد و اکنون با شروع تحریم‌ها به نظر نمی‌رسد انتظارات تورمی جدیدی داشته باشیم.

حیات‌نیا با اشاره به اینکه مردم نباید نگرانی شدیدی درباره تحریم‌های 13 آبان داشته باشند، خاطرنشان کرد: دولتمردان نیز باید با برقراری ارتباط خوب با مردم، شفاف با آنها صحبت کنند و نگرانی‌هایی که در جامعه وجود دارد را کاهش دهند.

وی از سابقه مردم ایران در گذر از شرایط سخت هم یاد کرد و گفت: اگر مسئولان در مردم اعتماد ایجاد کنند، مردم نیز برای عبور از این شرایط سخت با آنها همراه خواهند بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد