اونس طلا2196.07
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پورابراهیمی:‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت محور تمرکز جنگ اقتصادی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت محور تمرکز جنگ اقتصادی است، لذا باید با رویکرد و نگاه ویژه‌ای در این وزارتخانه وارد شد.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست با رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دغدغه‌های اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: به عنوان عضوی از مجلس شورای اسلامی در دوره قبل و امروز، استنباط ما این است که آنچه در حوزه تصمیمات و اقدامات آقای رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مجلس و دولت بوده با یک نگاه بلند و رویکرد اثرگذاری در حوزه مجموعه فعالیت‌های بوده که در اقتصاد کشور بتواند موثر باشد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اعتماد به رحمانی بالاست و به همان میزان از وی انتظار است، گفت: شرایط خاص و سختی داریم که باید پشت سر گذاشت.

پورابراهیمی افزود: ما جنگ اقتصادی را در پیش داریم و یکی از پیشانی‌های مستقیم آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت است و دشمن روی این حوزه تمرکز دارد، لذا در جنگ اقتصادی حتما باید با رویکرد و نگاه ویژه وارد شوید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ماموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بعد از ادغام وزارت بازرگانی در حوزه صنعت، برخلاف تصور بعضی‌ها که وزارت صنعت را مرتبط با کمیسیون صنایع می‌دانند، اما ما اصلا وضعیت را اینگونه نمی دانیم و اعتقاد داریم نیمی از ماموریت‌های وزارت صمت در بخش بازرگانی داخلی و خارجی مربوط به کمیسیون اقتصادی است.

پورابراهیمی عنوان کرد: تا زمانی که موضوعات اساسی بخش صنعت شامل مسائل بانکی، ارز، مالیات، صندوق توسعه ملی و ... که در حوزه وابسته به اقتصاد است، حل نکنید، اصلا صنعتی نداریم.

وی ادامه داد: برای موفقیت در وزارت صنعت، معدن و تجارت تا ۸۰ درصد ماموریت ها در ارتباطات مستقیم با کمیسیون اقتصادی مجلس است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اعضای متخصص، توانمند و با تجربه‌ای برخوردار است که تمام ظرفیت خود را در اختیار وزیر صمت قرار داده که بتواند موفق عمل کند و در مقابل انتظار داریم به تدریج آثار ناشی از این ارتباط را شاهد باشیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: مهمترین تصمیمات اقتصادی کشور در حوزه قانونگذاری و نظارت در کمیسیون اقتصادی در حال انجام است و این ظرفیت در اختیار وزارت صمت قرار می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی وزیر پشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این نشست اظهار کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی که در شرایط تحریم باید انجام شود، انسجام است، لذا با مجلس به ویژه کمیسیون های خودمان و بخش خصوصی باید روابط تنگاتنگی داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس را از بهترین و موثرترین کمیسیون ها می‌دانیم که باید از ظرفیت آنها در پیشبرد کار و موفقیت استفاده کرد، افزود: امیدواریم در تعامل با مجلس بتوانیم انتظارات را برآورده سازیم.

وی تصریح کرد: مشکلات را می‌دانیم و در مرحله اول باید تامین مایحتاج عمومی مردم، تنظیم بازار و صادرات را توجه قرار داده و مجلس هم در این زمینه به ما کمک کند.

رحمانی با اشاره به دغدغه اعضای کمیسیون اقتصادی در حوزه خودرو گفت: ۷۰ درصد خودروهای تولید ما تا بیش از ۸۰ درصد داخلی سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های ضربتی نیاز داریم عنوان کرد: در شرایط جدید حتما باید به سراغ طرح‌های ضربتی برویم، مباحث توسعه صادرات هم باید مدنظر قرار داده و صادرات به ۵۲ کشور آفریقایی و ۱۵ کشور همسایه را توجه کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد