اونس طلا2370
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000
موبایل

حروف در اسامی مدل های مختلف آیفون چه معنایی دارند؟

از سال ۲۰۰۹ میلادی که اپل آیفون 3GS را به بازار معرفی کرد تا به امروز، حرف S را به انتهای نام مدل های به روز شده از آیفون های جدیدش می چسباند. اما شاید این سوال در ذهنتان پیش آمده باشد که حرف S در آیفون های مختلف دقیقا به چه معناست؟

طبق آنچه فیل شیلر معاون ارشد واحد بازاریابی جهانی اپل در این باره گفته حروفی که این شرکت در نام محصولاتش استفاده می کند معنای خاصی ندارند و این یعنی آیفون XS و آیفون XS Max و البته آیفون XR که امسال معرفی شدند نیز پیرو همین قانون هستند.

شیلر در ادامه توضیح داد که این حروف چه معنایی برای شخص او دارند:

من ماشین ها و چیزهایی که سریع حرکت می کنند را دوست دارم و R و S هر دو حروفی هستند که غالبا در ماشین های مسابقه ای مورد استفاده قرار می گیرند (مثلا این حروف در مدل های مختلف پورشه به کار می رود و بنز نیز هم کلاس R دارد و هم کلاس S).

اما همیشه هم اینطور نبوده. زمانی که اپل آیفون 3GS را معرفی کرد شیلر با غروری وصف ناشدنی توضیح داد که حرف S صرفا از سرواژه کلمه speed به معنای سرعت گرفته شده زیرا او معتقد بود که آیفون 3GS سریع ترین و قدرتمندترین آیفونی است که به بازار عرضه شده.

و دو سال بعد که آیفون 4S وارد بازار شد تیم کوک مدیرعامل اپل در مصاحبه ای با مازبرگ در کنفرانس موسوم به D10 اظهار نمود که حرف S در این محصولات اشاره به سیری دارد (که در آن زمان تازه به عنوان دستیار دیجیتالی اختصاصی اپل معرفی شده بود).

در سال ۲۰۱۳ میلادی آیفون 5S و 5C وارد بازار شدند و اپل دیگر توضیحی برای این حروف ارائه نکرد و این روند را تا آیفون 6S ادامه داد. جالب آنکه شرکت کوپرتینویی برای آیفون SE توضیحاتی داشت و به تعبیر شیلر این حروف از سرواژه های عبارت Special Edition به معنای نسخه ویژه گرفته می شد.

امسال اما که اپل سه مدل آیفون جدید را معرفی کرده خبری از ارائه توضیحات برای حروف به کار رفته در نامشان نیست و این مساله ابدا برای شرکتی مانند اپل که به جزئیات پنهان در محصولاتش می بالد پذیرفتنی نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد