اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هند ۱۶ میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را فروخت

با به راه افتادن موج فروش اوراق قرضه آمریکا هند هم ۱۶.۳ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا را از ماه آوریل تا کنون فروخته است.

بانک RBI هند 16.3 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را از ماه آوریل تا حالا فروخته است. طبق گزارش ایکانامیک تایمز، اوراق قرضه در دست هند تا اواخر ماه اوت به 140 میلیارد دلار سقوط کرده بود .
طبق این گزارش بانک آر بی آی هند در تلاش برای جلوگیری از کاهش بیش از حد ارزش روپیه در برابر دلار و کم کردن دارایی‌های خزانه آمریکا، این اوراق را به فروش رساند. اقتصاد های نوظهور دیگری هم درپی افزایش نرخ سود، اوراق قرضه آمریکا را فروختند .
پس از اینکه سرمایه گذاران اوراق بهادار از ماه آوریل بیش از 10 میلیارد دلار از سرمایه گذاری هایشان را از بازارهای هند بیرون کشیدند، روپیه بیش از 10 درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. بانک آمریکایی مریل لینچ در گزارشی پیش‌بینی کرد:« اگر جریان سرمایه گذاری اوراق بهادار در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین دوباره رونق نگیرد، هند مجبور است 10 تا 15 میلیارد دلار دیگر هم از اوراق قرضه آمریکا را تا ماه مارس بفروشد» .
در اواسط ماه اکتبر پکن 3 میلیارد دلار از اوراق قرضه دلار را به خاطر جنگ تجاری چین و آمریکا فروخت. بلومبرگ این حرکت چین را « نمایش بزرگ جاذبه و تاثیر چین در بازار بین المللی اوراق قرضه» نامید .
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در پاسخ گفت که فروش اوراق قرضه دولت آمریکا توسط چین خواب او را بر هم نزده است .
وزارت خزانه داری آمریکا قبلا اعلام کرده بود که در ماه مه، روسیه 33.8 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را فروخته و دیگر بین 33 سهامدار بزرگ این اوراق بهادار نیست . روسیه در سال 2017 سهام اوراق قرضه خود را از 70 میلیارد دلار در ماه مارس به بیش از 92 میلیارد دلار در ماه دسامبر رسانده بود .
چین اصلی‌ترین سهامدار اوراق قرضه آمریکاست و ارزش دارایی‌های آن به بیش از 1.18 تریلیون دلار می رسد. ژاپن با 1.04 تریلیون دلار دوم است .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد