اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد اقتصادی چین به پایین ترین سطح از سال 2009 رسید

سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سه ماه سوم 2018 میلادی به پایین ترین سطح خود از سال 2009 رسیده است.

به گزارش رویترز، کاهش رشد اقتصادی موجب افزایش فشارها بر دولت پکن برای اتخاذ سیاست های حمایتی شده است، آن هم در شرایطی که چین با خطر رشد فزاینده بدهی ها و جنگ تجاری با ایالات متحده روبرو است.

بر اساس این گزارش به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، تبعات منفی جنگ تجاری چین با آمریکا به تدریج آثار خود را بر رشد اقتصادی چین نمایان کرده است. افت شاخص سهام و کاهش شدید ارزش یوان در برابر دلار از نشانه های اولیه جنگ تجاری با آمریکا بوده و کاهش رشد اقتصادی نیز به این نگرانی ها دامن زده است.

اداره ملی آمار چین امروز جمعه اعلام کرده است که رشد اقتصادی در سه ماه سوم به 6.5 درصد رسیده است. این رقم در سه ماه دوم امسال به 6.7 درصد رسیده بود. این پایین ترین نرخ رشد اقتصادی چین از سه ماه نخست 2009 میلادی به شمار می رود.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بر خلاف وعده مقام های چینی برای تقویت سرمایه گذاری با هدف حمایت از اقتصاد، روند نزولی رشد اقتصادی چین ادامه داشته است. روند نزولی تقاضای داخلی نیز تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی داشته است.

پس از کاهش متوالی شاخص سهام چین، رئیس بانک مرکزی این کشور تاکید کرد، کاهش اخیر شاخص سهام بیشتر به خاطر اعتماد سرمایه گذاران به بازار بوده و کاهش شاخص سهام هیچ مطابقتی با نیروهای ساختاری اقتصادی ندارد.

این در شرایطی است که تولیدات صنعتی چین نیز در سه ماه سوم امسال به پایین ترین سطح از فوریه 2016 رسیده است. میزان تولید خودروسازان چینی در این مدت با کاهش شدید 10 درصدی روبرو شده است.

اقتصاددانان انتظار دارند که رشد اقتصادی چین در سال 2018 میلادی به طور کلی به 6.6 درصد برسد که این رقم نزدیک به هدف مورد نظر دولت چین یعنی 6.5 درصد است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد