اونس طلا2197.81
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ریزش بورس‌های آسیایی به دنبال تهدید عربستان به کاهش تولید نفت

در روزی که بهای نفت افزایش محسوسی داشت، بیشتر بورس های آسیایی وارد محدوده قرمز شدند.

هفته گذشته در حالی به پایان رسید که بیشتر بورس‌های جهان، به دلیل نگرانی از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا و افزایش نرخ بهره در این کشور، با ریزش سنگینی به کار خود خاتمه دادند. این روند با شروع معاملات این هفته نیز ادامه یافت به گونه‌ای که شاخص‌های بورسی در کره جنوبی، استرالیا و هنگ کنگ قرمزپوش شدند.

این ریزش در بورس ژاپن شدیدتر نیز بود به گونه‌ای که شاخص "نیک‌کی ۲۲۵" بورس تویکو با ۱.۸ درصد کاهش در سطح ۲۲۲۹۳.۶۷ واحدی بسته شد. بورس‌های چین نیز هر چند با ریزش کمتری مواجه شدند اما در سطح پایین‌تری نسبت به سطح ابتدای معاملات بسته شدند به گونه‌ای که شاخص "هانگ‌سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵۶۸۳.۵۹ واحد و شاخص بورس شانگهای با اندکی کاهش در سطح ۲۶۰۵.۹۱ واحدی بسته شدند. ماسایوکی کوبوتا- استراتژیست ارشد موسسه " راکوتن سکیوریتیز" گفت: نمی‌توانیم بگوییم که شوک بازار تمام شده است.

تشدید تنش بین آمریکا و عربستان- بزرگ ترین صادرکننده نفت خام جهان- بر سر مساله مفقود شدن جمال خاشقجی- روزنامه نگار سعودی باعث شد بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد به گونه‌ای که هر بشکه نفت خام "وست تگزاس اینترمدیت" با ۷۸ سنت افزایش به ۷۲.۰۷ دلار و نفت برنت دریای شمال با ۷۷ سنت افزایش به ۸۱.۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

در معاملات ارزی، هر یورو از ۱.۱۵۵۹ دلار به ۱.۱۵۵۰ دلار و هر پوند از ۱.۳۱۵۴ دلار به ۱.۳۱۱۰ دلار کاهش یافتند. هم‌چنین هر دلار از ۱۱۲.۱۸ ین به ۱۱۲.۰۸ ین رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد