اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین در پی جنگ تجاری

صندوق بین المللی پول هشدار داد جنگ تعرفه ای بین چین و آمریکا مطمئنا پیامدهایی بر روی اقتصاد هر دو کشور در سال های پیش رو خواهد داشت.

موریس ابستفلد- اقتصاددان صندوق بین‌المللی پول - گفت: زمانی که دو اقتصاد بزرگ جهان با یکدیگر در نزاع باشند، همه ضرر خواهند کرد.

صندوق بین‌المللی پول گفته است رشد اقتصادی آمریکا تا پایان سال به ۲.۹ درصد خواهد رسید که ۰.۲ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی است. هم چنین رشد اقتصادی چین از ۶.۶ درصد قبلی به ۶.۲ درصد کاهش خواهد یافت. آمریکا در حال حاضر بر واردات نیمی از کالاهای چینی تعرفه اضافی اعمال کرده است و چین نیز متقابلا بر ۱۱۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکایی تعرفه اعمال کرده است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که جنگ تجاری، نه تنها چین و آمریکا که رشد اقتصادی همه کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پیش بینی کرده است روند رشد اقتصادی جهان نزولی شود. به گفته صندوق، پیامدهای جنگ تجاری اکنون به سطوح کلان اقتصادی رسیده است و این مساله به شرکت‌ها آسیب خواهد زد.

به گفته صندوق بین‌المللی پول، تشدید منازعات تجاری در کنار فضای نامطمئن سیاسی جهان می‌تواند به بازارهای مالی و کسب و کارها صدمه بزند، نوسانات را در بازار تشدید کند و حجم سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت خارجی را کاهش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد