اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد اقتصادی بهار ۹۷ بدون نفت ۰.۷ درصد/نقدینگی ۳.۴ درصد رشد کرد

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد اقتصادی در بهار ۹۷، با احتساب نفت ۱.۸ و بدون نفت ۰.۷ بوده است.

بانک مرکزی با انتشار نماگرهای اقتصادی کشور برای دوره بهار ۹۷ اعلام کرد که در این دوره و در بخش واقعی رشد تولید ناخالص داخلی برپایه ۱۰۰=۱۳۹۰ با نفت ۱.۸ و بدون نفت ۰.۷ بوده است.

بر این اساس، اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی، نماگرهای اقتصادی کشور مربوط به بهار ۱۳۹۷ را منتشر کرده است که براساس آن تغییرات شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (نرخ تورم) در دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم) ۹.۴ درصد، خرداد ۹۷ نسبت به ماه قبل از آن ۴.۳ درصد و خرداد ۹۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد بوده است.

براین اساس تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۷ (به قیمت‌های جاری) ۳ هزار و ۹۸۸ هزار میلیارد ریال، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۵۸۴ هزار میلیارد ریال، هزینه‌های مصرفی بخش خصوصی یک هزار و ۹۹۱ هزار میلیارد ریال و هزینه‌های مصرفی بخش دولتی ۴۶۹ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز در دوره بهار ۹۷ رقم ۱۰۸۸۷۳ و ارزش سهام و حق تقدم معامله شده نیز ۱۲۲.۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده است. در این دوره حجم سهام و حق تقدم معامله شده نیز ۵۷.۶ میلیارد سهم بوده است.

براساس این گزارش متوسط نرخ دلار آمریکا در بازار بین بانکی ۴۱ هزار و ۱۵۹ ریال بوده است. همچنین نرخ رشد نقدینگی در خرداد ۱۳۹۷ نسبت به پایان سال قبل ۳.۴ درصد، حجم پول ۵.۸ درصد، شبه پول ۳.۱ درصد و سپرده‌های بخش غیردولتی ۳.۸ درصد بوده است.

در بخش خارجی، تراز حساب جاری ۱۱ هزار و ۶۱ میلیون دلار، تراز بازرگانی (حساب کالا) ۱۲ هزار و ۹۸۳ میلیون دلار، صادرات کالا (FOB) ۲۹ هزار و ۳۳۶ میلیون دلار، واردات کالا (FOB) ۱۶ هزار و ۳۵۳ میلیون دلار و کل بدهی خارجی (پایان دوره) ۱۰ هزار و ۴۴۱ میلیون دلار اعلام شده است

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد