اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مشکل اپراتورها قیمت نیست، کیفیت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل اصلی مهاجرت کاربران از اپراتورهای ثابت به همراه را کیفیت و کمیت سرویس دانست و تاکید کرد: وقتی سرعت موبایل به‌طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت اینترنت خانه برروی همان شش مگ مانده، کاربر علاقه‌ای به سوییچ کردن روی اینترنت ثابت ندارد.

محمدجواد آذری جهرمی امروز در نمایشگاه تلکام در پاسخ به سوال ایسنا درباره درخواست اپراتورهای ثابت برای اصلاح تعرفه اینترنت توضیح داد: در حال حاضر درآمد ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد اپراتورها از دیتا و ۳۰ تا ۴۰ درصد از حوزه ویس است. اپراتورهای ثابت می‌گویند از بالا بودن تعرفه ویس برای پایین آوردن تعرفه دیتا استفاده می‌کنند و می‌توانند بازار بزرگ‌تری را بگیرند که ۷۰ درصد بازارشان را می‌سازد. اما الان مشکل اپراتورهای ثابت بحث تعرفه نیست.

وی ادامه داد: در گذشته شما برروی سرویس 3G، متوسط دو تا سه مگابیت پهنای باند سرعت داشتید و ADSL خانه به شما هفت تا هشت مگ سرعت می‌داد، اما الان وقتی سرعت موبایل به طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت خانه برروی همان شش مگ مانده، شما علاقه‌ای به سوییچ کردن روی اینترنت ثابت ندارید. بنابراین دلیل اصلی از دید ما که بررسی می‌کنیم، قیمت نیست بلکه کیفیت و کمیت سرویس است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد، افزود: برای اینکه بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، باید خدمات فیبر ارایه دهند، از جمله FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را رشد بدهند اما تاکنون در این حوزه سرمایه‌گذاری نکردند. برای سرمایه‌گذاری هم می‌گویند، بازگشت سرمایه مهم است.
جهرمی ادامه داد: اگر ۱۷ شرکت بخواهند سرمایه‌گذاری کنند، برگشت نمی‌شود. حرف ما این است که آن‌ها باید از راه‌حل‌های ادغام استفاده کنند و یک شرکت شوند، یک شبکه را توسعه دهند تا هزینه سرمایه‌گذاری پایین بیاید و بازار توجیه داشته باشد. البته آن‌ها می‌گویند این کار رقابت را از بین ‌می‌برد، حرف ما این است که اپراتورها ابتدا شبکه را توسعه دهند و نگران رقابت نباشند.

وزیر ارتباطات هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش دولت در فیلترینگ و ارسال لایحه‌ای برای اصلاح فرآیند فیلترینگ به مجلس اظهار کرد: در این خصوص پیشنهاد لایحه دادیم، اما طبیعتا چون بحث قضایی است، قوه قضاییه باید تایید کند و آنگاه به مجلس برود زیرا اگر این روال را نگذراند، شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد خواهد کرد. اکنون هم جمعی از نمایندگان با ما تماس داشتند و این موضوع در حال پیگیری است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد