اونس طلا2232.37
مظنه14,416,000
18 گرم3,327,900
ارزش سکه32,479,248
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کاهش قیمت ارز در بازار ۲ نرخی

بررسی قیمت ارز در هفته گذشته حاکی از کاهش ۲۰ درصدی قیمتها با وجود شکل گیری ۲ نرخ در بازار میباشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، در هفته اخیر با ورود بانک مرکزی، نرخ ارز با کاهش قابل ملاحظه 20 درصدی رو به رو شده و به نظر میرسد این روند در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت. بررسی اطلاعیه های بانک مرکزی نشان میدهد، در شرایط فعلی با تغییرات اعمال شده در نحوه فعالیت صرافیها، 2 نرخ ارز در بازار وجود دارد.

بر این اساس از روز چهارشنبه هفته قبل، بنا بر مجوز صادر شده امکان فروش ارز به هر شخص تا سقف 5000 یورو برای صرافها ایجاد شده است. پیش از این صرافها تنها در خصوص موارد 23 گانه اعلامی امکان فعالیت داشته اند. بر این اساس در هفته های اخیر امکان فروش ارز برای مقاصد مسافری و دانشجویی ایجاد شده بود.

عرضه ارز در صرافی با کارت ملی به نرخ سنا

اما در اواخر هفته گذشته مباحثی در خصوص عرضه تا سقف 5000 یورو در کانال 10 هزار تومان در صرافیهای مجاز مطرح شد که ظاهرا این تصمیم از سوی بانک مرکزی تایید نشده است. گفتنی است، امروز کانون صرافان با اطلاعیه جدیدی که امروز منتشر کرد بر خرید و فروش ارز به "نرخ بازار" تاکید کرده است؛ لذا به نظر میرسد اطلاعیه غیررسمی کانون مبنی بر معامله دلار در کانال 10 هزار تومان اصلاح شده است. نرخ درج شده در تابلو صرافی ها نشان دهنده نرخ جدید عرضه در صرافی ها می باشد.

عرضه یورو مسافری در بانکها با نرخ 11.800 تومان

قیمت دوم ارز مربوط به مسافران خارج از کشوری است که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانکهای عامل ارائه کنند می توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو با نرخ حدود 11 هزار و 800 تومان خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

ارز مسافری در صرافی ها به نرخ بازار

قیمت سوم ارز در بازار مربوط به ارز مسافری است که در صرافیهای خاص عرضه میشود و قیمت آن معمولا حدود 300 تومان از قیمت بازار پایین تر بود. برای دریافت این ارز علاوه بر مدارک مثبته مثل فیش عوارض، کارت ملی و پاسپورت باید بلیط نیز ارائه شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد