اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد اقتصاد جهانی به زودی با چالش های مهمی روبرو خواهد شد

سایت طلا : در شرایطی که رشد اقتصادی در بسیاری از کشورهای اروپایی آسیایی و بازارهای نوظهور کم رمق و ناامید کننده است، ایالات متحده به تنهایی به موتور محرک اقتصاد جهانی تبدیل شده است.

به گزارش رویترز، آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان اکنون به شدت زیر نظر است. رشد اقتصادی آمریکا با اجرای سیاست های محرک مالی توسط دولت ترامپ به خصوص کاهش مالیات ها، افزایش محسوسی داشته است.

بر اساس این گزارش ، تحلیلگران بین المللی بر این باورند که اقتصاد جهانی در شرایط کنونی تنها با یک موتور به پرواز ادامه می دهد و موتور محرک اصلی آن رشد اقتصادی آمریکا است.

پاتریک آرتوس تحلیلگر ارشد موسسه ناتیکسیس در این باره گفت: زمانی که افت اقتصادی آمریکا آغاز شود، تاثیرات آن بر سایر کشورها به خصوص اقتصادهای نوظهور به شدت چشمگیر و قابل ملاحظه خواهد بود.با توجه به بازگشت اقتصاد آمریکا به حالت اشتغال کامل، افت رشد اقتصادی این کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود.

سئوال مهم و اصلی این است که کاهش رشد اقتصادی آمریکا چه زمانی اتفاق خواهد افتاد. بانک بارکلیز لندن بر این باور است که آمریکا در سال 2020 میلادی با کاهش شدید رشد اقتصادی روبرو خواهد شد.

انتشار آمارهای مهم درباره فعالیت های صنعتی و نرخ تورم آمریکا و منطقه یورو طی روزهای آینده می تواند چشم انداز روشن تری را درباره وضعیت اقتصادی آنها نشان دهد.

در شرایطی که اوضاع اقتصادی چین و سایر کشورهای آسیایی چندان مساعد نیست، وضعیت سیاسی اروپا نیز به نگرانی ها دامن زده است. دولت پوپولیست ایتالیا به شدت سیاست های مالی و پولی اتحادیه اروپا را به چالش کشیده است. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا طی 6 ماه آینده نیز به بحران و معضل بزرگی تبدیل شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد