اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحت فشارهای آمریکا:

شرکت سینوپک چین واردات نفت از ایران را به نصف کاهش داد

سایت طلا : منابع آگاه اعلام کردند که شرکت سینوپک چین طی ماه جاری و تحت فشارهای آمریکا میزان واردات نفت از ایران را به نصف کاهش داده است.

به گزارش رویترز، در حالی که آمریکا قصد دارد از نوامبر تحریم های نفتی را علیه ایران اعمال کند، منابع آگاه از فشار شدید واشنگتن بر شرکت سینوپک چین برای متوقف کردن واردات نفت از ایران خبر می دهند. در این رابطه شرکت سینوپک واردات نفت از ایران را طی ماه جاری به نصف کاهش داده است.

بر اساس این گزارش منابع آگاه که رقم دقیق خرید نفت سینوپک از ایران طی ماه جاری اشاره نکرده اند ولی بر اساس قرارداد فعلی بین دو طرف واردات نفت سینوپک از ایران احتمالا به 130 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

این رقم معادل 20 درصد میانگین واردات نفت روزانه چین از ایران در سال 2017 میلادی بوده است. این پایین ترین میزان خرید سینوپک از ایران طی سال های اخیر به شمار می رود.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که مقام های آمریکایی ماه گذشته از پالایشگاه این شرکت در پکن دیدن کردند و خواستار کاهش شدید واردات نفت از ایران شدند.

منابع آگاه افزودند: ایران برای بیمه محموله های نفتی خود با مشکلات و چالش های زیادی روبرو شده است چرا که اکثر شرکت های اروپایی و شرکت های بیمه مستقر در آمریکا حاضر به همکاری با تهران نیستند.

در دور قبلی تحریم ها در سال 2011 میلادی واشنگتن از چین خواسته بود تا سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران را متوقف کند ولی هیچ درخواستی مبنی بر قطع واردات نفت از ایران مطرح نکرده بود.

هنوز معلوم نیست آیا شرکت ژوهای ژنرانگ از دیگر مشتریان بزرگ نفتی ایران نیز طی ماه جاری واردات را کاهش داده است یا نه.

چین بارها از تجارت انرژی با ایران دفاع کرده است، ارزش مبادلات انرژی بین دو کشور به بیش از 1.5 میلیارد دلار در ماه می رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد