اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد فزاینده و چشمگیر قیمت نفت در بازارهای جهانی

سایت طلا : قیمت نفت برنت در حالی به بالاترین سطح خود در 4 سال اخیر رسیده است که آمریکا قصد دارد از ماه آینده میلادی تحریم های نفتی را علیه ایران اعمال کند.

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز دوشنبه به بیش از 83.24 دلار رسیده است که نسبت به روز جمعه 51 سنت افزایش داشته است. این بالاترین قیمت نفت برنت از نوامبر 2014 به شمار می رود.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 37 سنت افزایش به بیش از 73.62 دلار رسیده است. ایالات متحده تهدید کرده است که از 4 نوامبر یعنی 13 آبان تحریم های جدید نفتی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

بانک ای ان زد پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر بشکه نفت به زودی به 100 دلار خواهد رسید. گمانه زنی ها نشان می دهد که چین احتمالا به تحریم های آمریکا بی توجهی خواهد کرد و به واردات نفت از ایران ادامه می دهد. البته این در شرایطی است که شرکت سینوپک چین پیش از این تحت فشارهای آمریکا خرید نفت از ایران طی ماه سپتامبر را به نصف کاهش داده است.

به اعتقاد تحلیلگران انرژی ، اگر پالایشگاه های چین نیز از تحریم های آمریکا تبعیت کنند، تعادل بازار نفت به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در گفتگوی تلفنی با سلمان شاه عربستان درباره راهکارهای برقراری ثبات و عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی رایزنی کردند.

فعالان بازار نفت پیش بینی می کنند که با اعمال تحریم های جدید آمریکا، روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت ایران از بازارهای جهانی حذف خواهد شد. اگر بازار احساس کند که عربستان سعودی قادر به جبران کاهش تولید و صادرات نفت ایران نیست، قیمت هر بشکه نفت به زودی به 100 دلار خواهد رسید.

در حالی که قیمت جهانی نفت رو به افزایش است، نگرانی های زیادی نسبت به افزایش فشارهای تورمی در بازارهای نوظهور آسیایی به وجود آمده است. این مساله می تواند موجب افزایش شدید هزینه واردات انرژی این کشورها شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد