اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نخست وزیر انگلیس در دیدار با روحانی، تعهد این کشور به برجام را تکرار کرد

نخست وزیر انگلیس در دیدار با رئیس جمهور ایارن در نیویورک، بار دیگر تعهد لندن به برجام را تکرار کرد و گفت انگلیس قدم‌هایی را برای منافع اقتصادی ایرانیان از برجام برمی‌دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، در این دیدار نخست وزیر انگلیس بار دیگر تعهد کشورش به برجام را تکرار کرد و گفت تا زمانی که ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند باشد، انگلیس قدم‌هایی را برمی‌دارد تا این اطمینان حاصل شود که ایران از منافع اقتصادی رفع تحریم‌ها بهره‌مند می‌شود.

ترزا می در این دیدار درباره «نازنین زاغری» شهروند ایرانی-انگلیسی که در ایران زندانی است، با روحانی صحبت کرد. نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهور ایران گفت به شدت نگران حبس نازنین زاغری است و خواستار آزادی وی شد.

پیش از دیدار می و روحانی، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران دیدار کرده بودند که در این دیدار طرف انگلیسی خواستار اقدام سریع دولت ایران در زمینه موضوع زاغری شده بود.

هانت در نشست وزرای خارجه ۱+۴ و ایران درباره برجام که دوشنبه شب گذشته برگزار شد، با اشاره به اینکه انگلیس به تعهدات خود مطابق با برجام ادامه خواهد داد از ایران نیز خواست به پایبندی خود به برجام ادامه دهد.

«نازنین زاغری راتکلیف»، شهروند ایرانی-انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد و فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد. پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به دلیل مشارکت در پروژه‌های براندازی، به ۵ سال حبس محکوم شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد