اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پایان چاپ اسکناس در قدیمی‌ترین بانک مرکزی دنیا

پس از ۲۶۳ سال، بانک مرکزی سوئد امور مربوط به چاپ اسکناس های این کشور را به انگلیس سپرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی سوئد با امضای موافقت‌نامه‌ای با موسسه " د لا قو" انگلیس، چاپ اسکناس کرون را به آن واگذار کرد. این قرارداد ۳ ساله است و امکان تمدید آن به ۴ سال نیز وجود دارد.

آن فریدل- مدیر بخش اطلاعات و توسعه "ریکسبانکن" در کنفرانسی خبری گفت: از این که یک تامین‌کننده جدید یافته‌ایم خرسندیم، این موسسه انگلیسی بیش از ۲ قرن است که سابقه چاپ اسکناس دارد.

موسسه د لا قو یکی از بزرگ‌ترین چاپ کنندگان اسکناس در جهان است که پول ملی بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، ایسلند و ونزوئلا را چاپ می‌کند.

تا پیش از این کرون سوئد منحصرا توسط " تومبا بروک" چاپ می‌شد که در سال ۱۷۵۵ تاسیس شده و قدیمی‌ترین محل چاپ اسکناس در جهان است. سال گذشته بانک مرکزی سوئد در اعتراض به تصمیم کارخانه در سوئد و انتقال آن به مالت که باعث بیکاری ۱۴۰ نفر شد، قرارداد چاپ پول با این موسسه را فسخ کرد چرا که طبق معیارهای این بانک، اسکناس‌ها باید تنها در شمال و مرکز اروپا چاپ شوند. بانک مرکزی سوئد که در سال ۱۶۶۸ تاسیس شد قدیمی‌ترین بانک مرکزی جهان است. سوئد در سال‌های اخیر به سمت یک کشور بدون وجه نقد حرکت کرده و حتی ایده صدور ارز مجازی این کشور با نام " ای-کرونا" نیز مطرح شده است. بانک مرکزی سوئد در گزارش مقدماتی خود از ارزهای مجازی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد مانع بزرگی برای صدور این ارزها وجود ندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد