اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گرانبهاترین فلزات جهان کدامند؟

سایت طلا : اگر تصور می کنید که طلا و نقره گرانبهاترین فلزات در جهان هستند باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

به گزارش راشاتودی، گرچه طلا و نقره فلزات گرانبها به شمار می روند ولی در اینجا می خواهیم شما را با 5 فلز گرانبهای جهان بیشتر آشنا کنیم:

یک : رادیوم

این فلز نقره ای رنگ به شدت کمیاب بوده و باارزش است. رادیم گرانبهاترین فلز در جهان به شمار می رود. در هر تن خاک کره زمین تنها یک هزارم گرم رادیوم پیدا می شود. رادیوم در درجه حرارت بالایی ذوب می شود و توانایی زیادی برای مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی دارد. رادیوم یک فلز بسیار با ارزش در صنعت خودروسازی به شمار می رود. آفریقای جنوبی، روسیه و کانادا بزرگترین تولید کنندگان رادیوم به شمار می روند.

دو: پلاتین

نام این فلز از کلمه اسپانیایی پلاتینو به معنای نقره کوچک گرفته شده است. پلاتین یک فلز مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی است. از پلاتین در تولید جواهرات استفاده می شود آن هم به خاطر مقاومت بسیار بالای آن. آفریقای جنوبی، روسیه و کانادا بزرگترین تولید کنندگان پلاتین به شمار می روند.

سه :طلا

طلا به خاطر رنگ منحصر بفردش به راحتی قابل شناسایی است. طلا یکی از محبوب ترین فلزات برای سرمایه گذاری است. از طلا در صنایع جواهرسازی، الکترونیک، حفاظت در برابر تشعشعات استفاده می شود. آفریقای جنوبی، چین، استرالیا و روسیه بزرگترین تولید کنندگان طلا به شمار می روند.

چهار : روتنیوم

روتنیوم یکی از فلزات گروه پلاتین به شمار می رود. این فلز نیز یکی از کمیاب ترین فلزات در جهان به شمار می رود. روتنیوم کاربرد زیادی در صنایع الکترونیکی دارد. روسیه آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی بزرگترین تولید کننده روتنیوم به شمار می روند.

پنج : ایریدیوم

یکی از گرانبهاترین فلزات گروه پلاتین ایریدیوم است. این فلز یکی از بالاترین نقاط ذوب را در بین فلزات دارد و مقاوم ترین فلز در برابر خوردگی و پوسیدگی به شمار می رود. آفریقای جنوبی بزرگترین تولید کننده این فلز است. از این فلز در تولید ساعت، جواهرات دارو صنعت خودروسازی و صنعت الکترونیک استفاده می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد