اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نتایج تحقیق نشان داد:

اکثر بانک های مرکزی جهان ذخایر خود را به یوان تبدیل نکرده اند

سایت طلا : نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که تنها تعداد محدودی از بانک های مرکزی جهان بخشی از ذخایر ارزی خود را به یوان چین تبدیل کرده اند.

به گزارش بلومبرگ، نتایج تحقیق و بررسی موسسه یو بی اس حاکی است که اکثر بانک های مرکزی جهان تاکنون تمایلی برای تبدیل ذخایر ارزی خود به یوان نداشته اند.

بر اساس این گزارش تنها یک چهارم بانک های مرکزی جهان در این تحقیق اعلام کرده اند که سهم یوان در ذخایر ارزی خود را طی سال گذشته افزایش داده اند. دلار آمریکا همچنان مهمترین نقش را در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان ایفا می کند.

چین طی سال های اخیر با هدف جذب سرمایه گذاری های خارجی و ارتقاء جایگاه یوان در بازارهای بین المللی ارز، اصلاحات مالی و پولی گسترده ای را آغاز کرده است.

آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که تا پایان مارس سهم یوان در ذخایر ارزی بین المللی به 1.4 درصد رسیده است. سهم ین ژاپن در ذخایر ارزی بین المللی به 4.8 درصد رسیده است.

سهم دلار در ذخایر ارزی موسسات مالی و بانک های مرکزی که در این نظرسنجی و تحقیق شرکت کرده اند به بیش از 71.5 درصد رسیده است. البته سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان به 62.5 درصد رسیده است.

بیش از 60 درصد موسسات مالی و بانک های مرکزی جهان پیش بینی کرده اند که ارزهای دیجیتال طی ده سال آینده بخشی از ذخایر بانک های مرکزی جهان نخواهد بود. تنها 12 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی کرده اند که ارزهای دیجیتال می تواند سهمی را در ذخایر ارزی جهان طی ده سال آینده داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد