اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه جی پی مورگان:

جنگ تجاری 700 هزار فرصت شغلی چین را از بین می برد

سایت طلا : تحلیلگران موسسه جی پی مورگان هشدار می دهند که جنگ تجاری و تعرفه ای با آمریکا موجب از دست رفتن بیش از 700 هزار فرصت شغلی در چین خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ ، هایبین ژو تحلیلگر ارشد موسسه جی پی مورگان تاکید کرد: اگر آمریکا تعرفه های 25 درصدی را بر 200 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال کند، و چین نیز ارزش پول خود را 5 درصد کاهش داده و تعرفه هایی علیه واردات کالاهای آمریکایی اعمال نماید، اقتصاد چین بیش از 700 هزار فرصت شغلی را از دست خواهد داد.

بر اساس این گزارش وی افزود: اگر چین هیچ گونه تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ نکند، بیش از 3 میلیون نفر شغل خود را از دست خواهند داد.

این تحقیق نشانگر تاثیرات به مراتب عمیق تر جنگ تجاری با آمریکا بر اقتصاد چین است، اقتصادی که فعلا با کاهش رشد و افزایش فزاینده بدهی روبرو شده است.

این گزارش نشان می دهد شرایط چین زمانی بدتر خواهد شد که آمریکا تعرفه 25 درصدی را علیه همه واردات چین وضع کند و چین نیز تدابیری را که قبلا اعلام کرده، اجرایی کند. در این صورت اقتصاد چین بیش از 5.5 میلیون فرصت شغلی را از دست خواهد داد و رشد اقتصادی این کشور نیز 1.3 درصد کاهش خواهد یافت.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: اگر آمریکا جنگ تجاری را تشدید کند، تاثیر آن بر اقتصاد چین به مراتب بیشتر خواهد بود. البته تاثیر کلی جنگ تجاری بر اقتصاد چین همچنان قابل مدیریت است و مقابله با بیکاری یکی از مهمترین اولویت ها خواهد بود.

اگر چین تصمیم بگیرد ارزش یوان را در سال 2019 میلادی بیش از 12 درصد کاهش دهد این مساله بیش از 5 میلیون فرصت شغلی را به خطر خواهد انداخت. این مساله موجب خروج 332 میلیارد دلار سرمایه از اقتصاد چین خواهد شد که رقمی معادل یک دهم ذخایر ارزی خارجی این کشور است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد