اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا تحت تاثیر 2 عامل مهم با کاهش روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر 2 عامل مهم یعنی انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تشدید نگرانی ها درباره جنگ تجاری با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش رویترز ، انتشار آمارهای اشتغال و دستمزد آمریکا در ماه اوت گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر را تقویت کرده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز عامل مهمی برای ادامه روند نزولی قیمت جهانی طلا بوده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1194 دلار رسیده است. این رقم نسبت به مبادلات روز جمعه نیز 0.4 درصد کاهش یافته بود.

اقتصاد آمریکا طی ماه اوت 201 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و دستمزدها نیز با بیشترین رشد سالیانه در 9 سال اخیر روبرو شده است. این آمارها نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و تقویت ارزش دلار شده است.

نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است 25 سپتامبر برگزار شود و گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو برای سومین بار متوالی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که تعرفه های تجاری سنگینی را علیه 267 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.2 درصد کاهش به 745 تن رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد