اونس طلا2210.61
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نرخ ارزها با آغاز عرضه در صرافی ها نزولی شد

آغاز عرضه ارز در صرافی های مجاز سراسر کشور و نیز بانک ها سبب شد تا امروز (شنبه) به گفته دبیرکل کانون صرافان نرخ ها در بازار ارز نزولی شود.

بانک مرکزی هفته گذشته دو بخشنامه جدید ارزی صادر کرد؛ نخست اینکه بانک ها مجاز شدند برای تامین ارز خدماتی مورد نیاز شهروندان وارد میدان شده و ارز بفروشند و دیگر اینکه صرافی ها اجازه یافتند ارز را به صورت اسکناس از محل منابع ارزی خریداری شده و همچنین درآمدهای ارزی صادراتی خریداری شده از سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) به متقاضیان بفروشند.
البته باید گفت که فروش ارز چه از طریق بانک ها و چه صرافی ها فقط به 23 مورد ارز خدماتی مجاز از جمله «مسافرتی، دانشجویی و درمان» است.
در این پیوند رضا ترکاشوند دبیرکل کانون صرافان ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از آغاز روند کاهشی قیمت ها در بازار خبر داد و گفت: از امروز صرافان ارز مورد نیاز به 23 مورد ارز خدماتی مجاز را ارایه می کنند و عرضه به میزان کافی انجام می شود.
وی از شکسته شدن نرخ ها در سامانه نظارت ارز (سنا) خبر داد و گفت: اکنون بهای هر دلار در سنا به محدوده 13 هزار و 100 تومان رسیده است.
ترکاشوند در ارزیابی علت رشد یکباره دلار در بازار آزاد، اظهار داشت: دلیل اصلی این افزایش روانی است؛ هرچند توقف معاملات سکه آتی نیز بر بازار اثرگذار بود و تقاضاها در این بخش به بازار سکه و ارز منتقل شد.
وی افزود: از امروز عرضه ارز توسط صرافی ها انجام می شود و مشکلی بابت تامین ارز نقد هموطنان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، ارز مسافرتی، درمانی، دانشجویی و دانش آموزی، فرصت مطالعاتی، حق عضویت و حق ثبت نام در سازمان ها و مجامع بین المللی و محافل علمی و هزینه چاپ مقالات علمی، هزینه شرکت در نمایشگاه های خارجی از کشور، حق الوکاله دعاوی خارجی، هزینه اجاره و اشتراک شبکه های اطلاعاتی (اینترنت و رویترز)، هزینه برگزاری همایش های بین المللی و اعطای جوایز جشنواره ها و مسابقات و هزینه انجام آزمایش های علمی و فنی از مواردی است که در صرافی ها تامین می شود.
همچنین طبق دستورالعمل بانک مرکزی، تامین ارز انتشار آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی بین المللی، هزینه خرید امتیاز پخش فیلم، هزینه شرکت های هواپیمایی ایرانی، هزینه شرکت های بیمه ایرانی، هزینه شرکت های اعزام کننده زائران به عتبات و عمره مفرده، ثبت نام در آزمون های بین المللی، هزینه حقوق و مزایای کارکنان شاغل در ایران، هزینه بابت رانندگان حمل و نقل بین المللی و ترانزیت، شرکت در دوره های آموزشی و پژوهش خارج از کشور، ثبت نام و شرکت در امتحانات علمی و تخصصی خارج از کشور، هرینه خدمات کنسولی سفارتخانه های خارجی، هزینه های ارزی شرکت های مسافرتی و گردشگری، هزینه های حمل و ترانزیت و توزیع محموله های پستی بین المللی، بابت تبدیل مانده ریالی ناشی از خرید ارز اتباع خارجی از دیگر مواردی است که صرافی ها مجاز به انجام آن هستند.
به گفته عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزِی، تنها سه درصد از عملیات های ارزی در کف بازار و در صرافی ها انجام می شود و عمده معاملات ارزی به شکل حواله در نیما صورت می پذیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد