اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تهدید رئیس جمهور آمریکا برای مستثنی کردن کانادا از پیمان تجاری نفتا

سایت طلا : رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که کانادا را از پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا خارج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی تهدید کرد که کانادا را از پیمان تجارت آزاد نفتا خارج خواهد کرد.

بر اساس این گزارش تهدید ترامپ پس از آن مطرح شده است که مذاکرات مقام های ارشد آمریکا و کانادا روز جمعه بدون دستیابی به توافق پایان یافته است.

ترامپ در این توئیت نوشت: هیچ لزوم سیاسی برای حفظ کانادا در توافق جدید نفتا وجود دارد . اگر به یک توافق منصفانه دست پیدا نکنیم ؛ آن هم پس از دهه ها سوءاستفاده، کانادا از این توافق اخراج خواهد شد.

وی افزود: کنگره نباید در این مذاکرات دخالت کند در غیر این صورت پیمان نفتا را به طور کامل لغو خواهم کرد.

کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اذعان کرد که هنوز به راهکار مشخصی برای دستیابی به توافق با آمریکا دست پیدا نکرده ایم.

وی گفت: ما به همکاری دامه می دهیم و در حال دستیابی به پیشرفت هستیم ولی هنوز به توافق مورد نظر دست پیدا نکرده ایم. این یک توافق بسیار پیچیده است و ما قصد داریم به همکاری ادامه دهیم.

ترامپ تا روز جمعه به کانادا فرصت داده بود تا مذاکرات تجاری با واشنگتن را به نتیجه برساند. این رد شرایطی است که آمریکا و مکزیک پیش از این به توافق تجاری دو جانبه دست یافته اند و اکنون فشارها بر کانادا برای موافقت با درخواست های آمریکا افزایش یافته است.

ترامپ پیش از این در مصاحبه با شبکه بلومبرگ تاکید کرده بود که هیچ امتیازی به کانادا نخواهد داد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد