اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زورآزمایی تقاضا و نرخ ها در بازار سکه

بازار مسکوکات طلا امروز(چهارشنبه) شاهد فشار تقاضای ناشی از تحولات سیاسی بود نتیجه آنکه بهای سکه در یک روز نوسان زیادی را تجربه کرد هرچند که در نهایت به نرخ های پایین تر رضایت داد.

در پنجمین روز هفته، بازار طلا باز هم شاهد موج سواری عوامل روانی بر بازار بود که سبب شد بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید برای ساعاتی به محدوده چهار میلیون و 800 هزار تومان نزدیک شود اما در میانه روز، فشار تقاضا کمتر شد و نرخ ها نیز بنای کاهش نهاد.
بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید در زمان انتشار این خبر به چهار میلیون و 570 هزار تومان رسید که حتی 10 هزار تومان هم از پایان معاملات دیروز پایین تر است اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با رشد 50 هزار تومانی، چهار میلیون و 256 هزار تومان به فروش می رود.
امروز معامله گران هر قطعه نیم سکه را با 30 هزار تومان افزایش، 2 میلیون و 274 هزار تومان و هر ربع سکه را با رشد 40 هزار تومانی، یک میلیون و 203 هزار تومان فروختند اما هر سکه گرمی در عدد 612 هزار تومان ثابت ماند.
در بازارهای جهانی نیز بهای هر اونس طلا یک دلار و 28 سنت تقویت شد و به یک هزار و 193 دلار و 46 سنت رسید.
در بازار تهران هر گرم طلای خام 18 عیار 10 هزار و 390 هزار تومان افزایش یافت و 370 هزار و 540 تومان فروخته شد.
فعالان بازار ارز، اقدام آمریکا برای اختصاص نشست 26 سپتامبر (چهارم مهرماه) شورای امنیت سازمان ملل به موضوع ایران را علت روانی موثر بازار امروز ارز و طلا دانستند هرچند «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد خواستار بررسی موضوع خروج آمریکا از برجام در شورای امنیت در همین جلسه شده زیرا مغایر با قطعانامه 2231 این شورا درباره برجام است.
به گفته دولت آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور قصد دارد ریاست نشست مورد اشاره در این شورا را برعهده بگیرد؛ این کشور از ابتدای ماه جاری، به کرسی ریاست دوره ای شورای امنیت تکیه زده است.

** نرخ ها در بازار ارز
براساس نرخ های اعلامی در سامانه نظارت ارز (سنا) که برآیند فروش ارز در صرافی ها و سامانه ارزی نیماست، هر یورو امروز به طور میانگین 93 هزار و 454 ریال، هر یوآن چین 11 هزار و 433 ریال و درهم امارات 21 هزار و 286 ریال به فروش رفته و بهای هر دلار آمریکا 97 هزار و 663 ریال بوده است.
به گفته «مهدی کسرایی پور» مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی، متوسط نرخ از زمان شکل گیری بازار ثانویه تاکنون (از اردیبهشت امسال) برای یورو 9 هزار تومان و برای دلار حدود 7600 تا 7700 تومان بوده است.
وی گفت: رکورد عرضه ارز در سامانه نیما 13 شهریور از سوی صادرکنندگان غیرنفتی شکسته و 74 میلیون یورو با نرخ میانگین هشت هزار و 900 تومان عرضه شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد