اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار و سکه همچنان می‌تازند

در روزهای اخیر شاهد افزایش نرخ ارز بودیم که متعاقبا قیمت طلا و سکه را هم در بازار افزایش داد، به‌طوری که قیمت سکه امروز به بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ تومان رسید. از طرفی با توجه به این قیمت‌های سکه در بازار، همزمان با توزیع سکه‌های پیش‌فروش شش‌ماهه، سود هر قطعه سکه به حدود سه میلیون تومان می‌رسد.

یکی از اخبار مهم امروز اداره اقتصادی، افزایش چشمگیر قیمت طلا و سکه بود که به‌دنبال افزایش قیمت دلار اتفاق افتاد. این روزها قیمت سکه در بازار آزاد بار دیگر صعودی شده و امروز حتی از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم عبور کرده است و دارندگان سکه‌های پیش‌فروش سود خوبی دریافت خواهند کرد. اکنون هر قطعه سکه تمام بهار آزادی حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت می‌خورد که در مقایسه با نرخ یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومانی زمان ثبت‌نام سکه‌ها با سررسید سه ماهه سودی نزدیک به دو میلیون و ۹۲۵ هزار تومان تحویل دارنده سکه‌ خواهد شد.

در مجموع اگر فرض کنیم تا آبان ماه که سکه‌های پیش فروش شش ماهه به طور کامل تحویل می‌شود، قیمت سکه در همین حد هم باقی بماند و از این دو میلیون و ۵۸۰ هزار قطعه سکه رقمی نزدیک به هفت میلیارد تومان سود ایجاد می‌شود.

بانک مرکزی امیدوار است که با تحویل سکه‌های پیش فروش تا آبان‌ماه نرخ سکه در بازار تعدیل شود. این در حالی است که در مدت گذشته بنا بر اعلام فعالان بازار سکه و طلا، سکه‌های پیش فروش تحویلی وارد بازار نشده و دارندگان آن را به انتظار رشد قیمت نگه داشته‌اند.

تابلوی صرافی‌ها با نرخ اعلامی تطابق ندارد!

از طرفی با وجود الزام صرافی‌ها به درج قیمت‌ معاملات خود، گزارش‌های بازار از این حکایت دارد که نرخی که در تابلوهای آن‌ها درج می‌شود، با نرخ مورد معامله تفاوت قابل توجهی دارد. دلار که دیروز تا مرز ۱۲ هزار تومان پیش رفت، طبق پیش‌بینی‌ها امروز باز هم رشد کرد و تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد، همچنین هر یورو که در روز گذشته تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورد، برای امروز تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شده است. اما تابلوهای این صرافی‌ها هیچ مطابقتی با نرخ اعلامی به مشتری ندارد؛ به‌گونه‌ای که مشاهده می‌شود حداقل ۱۰۰۰ تومان اختلاف بین نرخ ثبت‌شده در تابلو و نرخ معامله وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد