اونس طلا2213.45
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شدت گرفتن تقاضا در بازار ارز بار دیگر قیمت‌ها را به طور لحظه‌ای افزایشی کرد.

امروز (یکشنبه) بازار ارز در نوسان و هیجانی قرار داشت که در چند روز گذشته شروع و از دیروز شدت گرفت. دلار تا مرز ۱۲ هزار تومان پیش رفت و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان هم معامله شد، یورو نیز تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان فروش رفت. قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر و افزایشی پیش رفت، اما از حدود ساعت ۱۴ تا حدی از فشار بازار کم شد و اندکی عقب نشینی کرد به طوری که دلار به حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ و یورو تا ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. همچنین صرافانی هم که ارز خدماتی از جمله مسافرتی، دانشجویی و درمانی را در چارچوب ضوابط بانک مرکزی می‌فروشند قیمت‌ها را به مانند مدت گذشته نزدیک به نرخ بازار نگه داشتند و دلار را تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ و یورو را تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان فروختند.

بررسی دلیل رشد قیمت ارز در این روزها به ویژه امروز، با این توضیح فعالان بازار همراه بود که شدت گرفتن تقاضا برای خرید موجب هیجانی شدن بازار شده است. بخشی از دلیل این افزایش تقاضا به برخی خبرها و سیگنال‌ها از سوی مسئولان بر می‌گردد و بخشی دیگر به تقاضای پیش رو. به هر حال در ماه‌های آینده با توجه به نیازی که برای سفرهای خارجی و همچنین ارز مورد نیاز زائران اربعین وجود دارد، متقاضیان که نگران گران شدن ارز هستند ترجیح می‌دهند که ارز خود را این روزها تهیه کنند. این در حالی است که پیام بانک مرکزی در مورد عدم تمایل برای تزریق ارز در بازار این نگرانی را ایجاد کرده که بازار با کمبود ارز مواجه شود و قیمت‌ها رشد کند. این در حالی است که در روزهای اخیر هم دلیل اصلی رشد قیمت ناشی از افزایش تقاضا برای خرید عنوان شده بود آنهم در شرایطی که ارز در بازار کم شده و عرضه چندانی از سوی بانک مرکزی انجام نمی‌شود.

فعالان بازار می‌گویند اکنون فروشنده عادی در بازار بسیار کم پیدا می‌شود و اگر هم فروشنده‌ای است افرادی هستند که برای نوسان‌گیری دست به معامله می‌زنند. آن‌ها همچنین عنوان می‌کنند در زمان فعلی که بازار درگیر نوسان تند بوده و شرایط آرامی ندارد باید مراقب معامله ارز بود چرا که ممکن است به زیان افراد غیرحرفه‌ای بینجامد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد