اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تعرفه های تجاری آمریکا چه تاثیری بر اقتصاد این کشور دارد؟

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی از تحلیلگران و اقتصادانان نشان می دهد که تعرفه ها و تهدیدات تجاری دولت ترامپ تاثیر منفی زیادی بر رشد و رونق اقتصادی این کشور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی؛ بیش از 90 درصد اقتصاددانان شرکت کننده در یک نظرسنجی و بررسی بر این باورند که تعرفه ها و تهدیدات تجاری تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد ایالات متحده خواهد داشت.

نتایج تازه ترین بررسی و تحقیق حاکی است که تعرفه های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تاثیر منفی بر رشد و رونق اقتصادی این کشور خواهد داشت.

بر اساس این گزارش تحقیق انجام شده توسط انجمن ملی اقتصاد بازرگانی آمریکا موسوم به "ان ای بی ئی" نشان می دهد که 91 درصد اقتصادانان اعلام کرده اند که تهدیدات و تعرفه های تجاری دولت ترامپ می تواند تبعات منفی زیادی برای اقتصاد آمریکا به همراه داشته باشد.

این گزارش افزود: بیش از 65 درصد شرکت کنندگان در این تحقیق و نظرسنجی بر این باورند که خروج آمریکا از پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا ، تاثیرات منفی و ناخوشایندی بر اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

در حالی که مذاکرات نفتا سال گذشته بار دیگر از سر گرفته شده است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده، تعرفه های ترامپ موجب تنش در روابط آمریکا با چین، کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا شده است. آمریکا اخیرا نیز تعرفه های سنگینی را علیه ترکیه وضع کرده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که 74 درصد شرکت کنندگان اعلام کرده اند که سیاست های اقتصادی آمریکا باید متمرکز بر از بین بردن نابرابری درآمدی باشد و 60 درصد کارشناسان اقتصادی نیز اعلام کردند که سیاست های اقتصادی باید برای از بین بردن تغییرات آب و هوایی تلاش کند.

ترامپ در ژوئن 2017 میلادی اعلام کرد که قصد دارد آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد